· Lakša: mase do 175 kilograma manje od aktualnog modela
· Posve integrirana: prilagođen položaj sjedenja i kokpit fokusiran na vozača
· Uvijek aktivna: prilagodljivo podvozje FlexRide s načinima rada Standard, Sport i Tour
· Individualistička: prilagodljivi način rada Sport i softver koji sam uči
Rüsselsheim. Opel je Insigniju Grand Sports opremio svime što treba limuzini iz srednje klase da bi mogla nuditi poboljšanu voznu dinamiku i agilniju vožnju. Novopridošli model „skinuo“ je 175 kg u usporedbi s modelima koji izlaze iz ponude, što će, logično je, pozitivno utjecati na upravljanje i vozne performanse. Ova je sportašica 29 mm niža od prethodnog modela, trag kotača povećan je za 11 mm, prevjesi su znatno smanjeni, a međuosovinski je razmak povećan za 92 mm čime je postignuta dodatna direkcijska stabilnost pri velikim brzinama. Dodatno unaprijeđeno podvozje FlexRide automatski ili putem ponuđenih načina rada Standard, Sport i Tour prilagođava amortizere, upravljanje i pogon. To je najdetaljnije testirano na legendarnoj stazi Nordschleife na Nürburgringu. Staza je sa svojom kombinacijom različitih površina, suženja i zavoja iznimno zahtjevna i svaki se novi Opel tu stavlja na finalne muke da bi se dokazao.
Tim okupljen oko glavnog inženjera za Insigniju Andreasa Zipsera putovao je na testne vožnje na Nürburgringu u kamufliranim prototipovima, gdje su odvezli brojne krugove na 21 km dugoj stazi Nordschleife kako bi postigli završne postotne bodove na putu do savršeno ugođenog vozila.
“Čim uđete u novu Insigniju, možete osjetiti da je taj automobil razvijen od nule. Integracija vozača je izvanredna i nudi puno bolji osjećaj automobila. Insignia je postala puno agilnija, čak i s istim motorom“, rekao je Zipser, već se veseleći sljedećim brzim krugovima na testnoj stazi.
Glavni inženjer napustio je radionicu i izveo Insigniju Grand Sport na Nordschleife. Uskoro je natjerao ovu peterovratnu limuzinu da iskuša svoje granice i uletio u dio staze poznat pod nazivom Brünnchen prije nego što je znalački savladao Pflanzgarten – dio koji je vrlo dobro poznat svim ljubiteljima automobilizma. Položaj vozača 3 cm je niži nego kod modela koji izlazi iz ponude i stvara dojam da ste zapravo dio automobila – središnja konzola nudi dodatnu potporu, instrumenti su okrenuti prema vozaču, a sve su kontrole na dohvat ruke. Sve je to rezultiralo položajem sličnom kod onog u trkaćem touring automobilu, savršenom za dinamičnu vožnju, i to ne samo na Nürburgringu.
Za takvu dinamičnu vožnju vozač bi trebao odabrati način rada Sport podvozja FlexRide: amortizeri su tvrđi, a odziv upravljača i gasa izravniji. Uz to sustav ESP protiv proklizavanja aktivira se kasnije, čime vozač dobiva slobodnije ruke za reakciju. U kombinaciji s automatskim mjenjačem Sportski način rada kasnije mijenja stupnjeve prijenosa, što znači da je Insignia posve prilagođena dinamičnom stilu vožnje.
Vraćajući se s Nürburgringa vozač može u skladu s karakteristikama ceste i osobnim preferencijama odabrati neki od daljnjih triju načina rada:
· Standard: automatska kontrola odabire najbolje postavke na temelju podataka koje sakupljaju senzori vozila
· Tour: udobna konfiguracija podvozja, postavke pogonskog sustava za ekonomičnu potrošnju – ovo je pravi način rada za opuštajuća duža putovanja
· Sport: skraćuje se trajanje kočenja, podvozje se znatno manje naginje prilikom vožnje velikim brzinama u zavojima, a upravljanje nudi izravniji odziv u skladu s uvjetima na cesti
Podvozje FlexRide elektrohidraulički prilagođava amortizere cesti i prevladavajućim voznim situacijama 500 puta u sekundi ili 30 000 puta u minuti. Vozač može i putem gumba Sport spremiti osobne postavke karakteristike upravljanja, odziva gasa i amortizera.
„Novi središnji softver za kontrolu načina vožnje srce je i duša ovog prilagodljivog podvozja. On stalno analizira podatke prikupljene putem senzora i prepoznaje individualni stil vožnje. Pojedinačni se sustavi zatim optimiziraju radi najboljeg držanja podloge i položaja na cesti“, objasnio je Zipser.
Ako, primjerice, Opel Insignia Grand Sport vozi u načinu rada Standard i vozač počne malo agresivnije ulaziti u zavoje na zavojitoj cesti, softver prepoznaje dinamičniji stil vožnje na temelju vrijednosti ubrzanja i kočenja te odmah prebacuje podvozje i komponente pogonskog sustava u sportske postavke.