Zagrebom u posljednje vrijeme kruže patrole zgodnih cura koje prolaznicima, umjesto letaka, dijele osmjehe i pokoje pitanje. Zanima ih kako se zabavljaju, izlaze li i kamo, što im nedostaje. I, znaju li što je Sonar.hr i žele li na njegov festival? A onda krene foto-session zainteresiranih, registracija za besplatan ulazak na festivalska događanja, a glas se dalje širi usmeno i preko Facebooka.
A znate li vi što je Sonar.hr? Govorka se da je to novo ministarstvo zabave, što je trglo čak i vječne pesimiste uvjerene da je kriza „pojela“ sva glazbenokulturna događanja. Iza projekta Sonar.hr stoje tri mlada, ali iskusna i uporna momka: Karim Zoya, s ugostiteljskim i iskustvom organizacije događanja (direktor za prodaju i marketing), Bojan Mišćin, poznavatelj koncertne scene i bubnjar u bandu Šank!? (prodaja i eventi), te IT-jevac Luka Preradović. Kada su shvatili da i njih povremeno drma malodušnost što odumire kulturna i koncertna scena i, još više, kada im je dosadilo slabo informiranje o onome što još postoji, što je ovisno samo o novcu za oglase a ne interesu mogućih korisnika, odlučili su se pokrenuti. I u duhu naziva svoje tvrtke Buka odgovoriti – bu, portal. Zato smo Karima Zoyu pitali kako su razradili ideju o portalu na kojem će se naći sva kulturna događanja u najširem smislu riječi.
"Želimo u središte zanimanja vratiti korisnika i njegove želje. Znakovit je i naziv portala - Sonar.hr, jer je sonar u doslovnom smislu lokator, a u prenesenom to postaje i svaki njegov korisnik nakon što se registrira i locira sve što ga zanima. Tako je naziv ujedno i poanta onog što želimo napraviti, dakle, staviti u središte zanimanja sve moguće korisnike svih mogućih događanja i tako uspostaviti vezu među njima, a postupno i interakciju. Portal, koji će biti dignut ovih dana, sastoji se od pet segmenata – koncerti, clubbing, nightlife, kultura i VIP, dok je šesti segment Sonar.hr multimedijalni festival koji će se održati od 22. do 24. ožujka kako bismo ideju portala približili korisnicima i uz dobru zabavu zajedno proslavili njegovo pokretanje."
Koliki su dometi Sonar.hr-a na početku, a što planirate u neposrednoj budućnosti?
"Na početku ćemo locirati sva kulturna, klupska, glazbena i ostala zanimljiva događanju u Zagrebu, a za mjesec dana očekujemo da će portal pokrivati slične sadržaje u cijeloj Hrvatskoj. U tijeku su i pripreme za širenje na Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu i Srbiju, kao i izrada mobilnih aplikacija za iOS i Android platforme. Planiramo i englesku verziju portala kako bi do ljeta svaka osoba koja dođe u Hrvatsku mogla na jednome mjestu dobiti pregled svih događanja."
Posebnost vašeg projekta nije samo kvaliteta sadržaja upakiranog u inovativni dizajn, nego i interakcije s korisnicima. Što može očekivati svaki budući 'Sonarovac'?
"Korisnik je doista u središtu zanimanja našeg projekta. Od toga da prilikom registracije odlučuje koji ga sadržaji zanimaju i kasnije uvijek vidi samo njih, do različitih modela sudjelovanja u stvaranju sadržaja, te nagrađivanja. Planiramo nagradne igre, rezervacije ulaznica, organizaciju prijevoza do manifestacija... Potaknut ćemo korisnike da pišu izvještaje s pojedinih događanja, objavljivat ćemo ih i nagrađivati objavljene. Na nekim koncertima ćemo korisnicima omogućiti upoznavanje s bendom ili volonterski rad na pripremi koncerta. Ideja i mogućnosti je bezbroj, a osnovno je da je sustav skupljanja bodova takav da oni koji više sudjeluju u životu portala, dobivaju i veće beneficije."
Traje groznica priprema za Sonar.hr multimedijalni festival kojem će baza biti na Zagrebačkom velesajmu, a širit će se i po klubovima. Ulaznice su besplatne, vlada li jagma?
"Uvjerite se na našoj stranici na Facebooku, na koju stavljamo sve koje su fotografirale i intervjuirale hostese. Poslali smo i 20.000 pozivnica, s naputkom da se do ulaznice dolazi slanjem maila na aktivirajse@sonar.hr. Nema sumnje da su ljudi željni dobre zabave, ali i mjesta koje će im omogućavati da uvijek budu u toku, kao što je portal Sonar.hr."