Igrana predstava (nije za mlađe od 16 godina) trajanje / 70 minuta datum premijere / 20. rujna 2011 u 20,30
Autor teksta / Tomislav Zajec Redateljica / Helena Petković Scenografija i oblikovanje rasvjete / Leo Vukelić Izbor glazbe / Damir Šimunović Kostimografija / Neven Mihić Asistenti režije i scenografije: Paolo Tišljarić, Tatjana Lisac, Igraju / Aleksandra Stojaković, Nina Benović
KUĆA?
Ono što je od početka rada na ovoj predstavi bilo iznimno interesantno jest ideja o ‘KUĆI’. Naime, odlučili smo predstavu useliti u nekazališni prostor obične, nekoć obiteljske kuće u Dubravi i postaviti je u prostoru koji je na neki način ready-made – izbjegli smo gotovo sve scenografske intervencije i kuću koristili onakvu kakvu smo pronašli.
Odjednom nastaje interesantna situacija: gospođa u vrtu susjedne kuće raspravlja o kupovini praška za pranje rublja na akciji – 8 kg za 80 kn…- dvije glumice sjede za stolom i razgovaraju s mrtvom papigom i kosturom… djeca se voze na biciklu – mi vučemo leševe… netko sluša Matu Mišu Kovača – mi u vrtu imamo mjuzikl…
Broj dramskih situacija zapravo je umnogostručen korištenjem ovog prostora i odjednom postaje jednako interesantno ono što se događa na ulici, s druge strane živice, u vrtu do našeg, u kući s kojom dijelimo zid… Predstava počinje disati zajedno sa svojom okolinom i s onim što se uistinu događa oko nas. ‘Stvaran život’ suprotstavljen je kazalištu i potpuno teatraliziranoj situaciji, ali u isto vrijeme ta su dva svijeta povezana u simbiozi.
SVINJE?
‘Mjuzikl iz života na farmi’ – kako stoji u podnaslovu – bavi se sudbinom dvaju sestara, koje potpuno otuđene od svijeta, provode život brinući se za svinje na farmi, otimajući profesore iz grada (ovisno o interesima mlađe sestre) te ubijajući i zakapajući te iste profesore… Situacija postaje problematična kada otmu krivu osobu, krmače počinju crkavati, profesor baleta je u bijegu… No, nije ni to toliko bitno jer ‘čovjek uz pjesmu i ples zaboravlja brige’, a Ibru i Mala Ibru u pričuvi uvijek imaju i poneki song…Dok se iza kulisa kuće odvijaju brutalna ubojstva, publika je zabavljena nizom plesnih i pjevačkih točaka, konfetima koji stalno odnekud padaju, organiziranom rođendanskom zabavom…
Ono što je nama bilo zanimljivo u ovom tekstu forma je kroz koju ovaj tekst komunicira s publikom, trenutci izrazite teatralizacije te niz crnohumornih i grotesknih situacija u kojima se sestre nalaze, odnosno koje sestre kreiraju. One su zatvorene unutar svog vlastitog svijeta, unutar svog vlastitog kazališta iz kojeg izlaza nema… Helena Petković