Galerija Močvara, projekt Udruženja za razvoj kulture "URK" pokrenut 2001. u sklopu Kluba Močvara. Zamišljen kao dugoročna ljubavna veza divljeg klupskog programa i suvremene umjetničke scene. Predstavlja domaće i strane umjetnike u klupskoj atmosferi začinjenoj koncertima i partijima. Sudara čestice umjetnosti i zabave snažnije nego akcelerator u CERN-u. Preuređuje galerijski prostor kluba u potpunosti i svaki put iznova.
Započeta kao kulturno-umjetnički projekt 2001. godine (URK, Klub Močvara, Marijana Stanić i udruga „90-60-90“), Galerija Močvara je uvrštena 2008. na HZSU-ov popis priznatih izlagačkih prostora. U 2011. program Galerije Močvara u sklopu Kluba Močvara nastaje kao plod suradnje Udruženja za razvoj kulture „URK” i KONTEJNER-a, biroa suvremene umjetničke prakse iz Zagreba.
Glavni je cilj novog programskog usmjerenja Galerije raznovrsnoj publici predstaviti eksperimentalnu, inovativnu suvremenu umjetnost u netipičnim i transformiranim prostorima Kluba Močvara i Pogona Jedinstvo – prostora u sklopu Zagrebačkog centra za nezavisnu kulturu i mlade POGON. Galerija Močvara ove godine tako postaje katalizator novih, nekonvencionalnih događanja u kojima se suvremena umjetnost spaja s koncertima i partijima u opuštenom ambijentu na adresi Trnjanski nasip bb.
Program Galerije u ovoj godini usmjeren je prema umjetnosti zvuka (sound art) i raznovrsnoj upotrebi audio-vizualne tehnologije, a sve to u simbiozi s najrazličitijim urbanim street-art fenomenima, underground tehno-znanstvenim projektima, hibridnim umjetničkim formama te ekscentičnim kulturnim aktivnostima općenito.
Galerija Močvara otvara vrata premijerno ove godine u večernjim satima 23. veljače kada će u obliku art audio-sessiona ugostiti dva performansa trojice mladih slovenskih umjetnika: Mihe Ciglara, Luke Dekleve i Luke Prinčiča. Zagrijavanje i šećer na kraju (nastavak zabave nakon izvedbi, dugo u noć) garantira nu-disko/elektro/acid močvarni party i DJ William Linn (USA).
MIHA CIGLAR: Ultrasound Haptics Project, zvučni performans Ultrasound Haptics Project (hrv. Ultrazvučni haptički projekt), improvizirana kompozicija Mihe Ciglara; spaja zvuk, pokret i dodir. Izvodi se na glazbenom “instrumentu” koji reagira na pokret i omogućuje oblikovanje zvuka rukama (po uzoru na kultni avangardni instrument teremin – jedini elektronički instrument koji se svira bez dodirivanja). Sučelje-instrument odašilje ultrazvučne valove koji na dlanu stvaraju osjet dodira. Ruke osjećaju “oblik” koji mogu mijenjati iako je oku nevidljiv, a zvuk je posljedica njegove promjene. Sučelje čini čak 97 ultrazvučnih pretvornika, ultrazvučni prijamnik i mikseta.
Nakon izvedbe kompozicije Ultrazvučni haptički projekt, zainteresirani mogu i sami lelujati ručicama iznad ovog čudnovatog glazbala i odsvirati pokoju vlastitu improvizaciju. Produkcija: IRZU – Institut za istraživanje zvučnih umjetnosti, Ljubljana
Ciglar, Miha (1980.), slovenski skladatelj i umjetnik; izvodi vlastite kompozicije za različite instrumente, elektroakustične i interaktivne plesne performanse, računalnu glazbu. Godine 2008. osnovao IRZU – Institut za istraživanje zvučnih umjetnosti u Ljubljani. Od 2009. vodi EarZoom, festival zvučnih umjetnosti. Nastupao i predavao o svojim radovima na raznim umjetničkim događajima i sveučilištima diljem Europe, Azije, Australije i SAD-a.
LUKA DEKLEVA & LUKA PRINČIČ: Schizogram, zvučni performans Schizogram, audio-vizualni performans, nastao suradnjom Luke Dekleve i Luke Prinčiča. U izvedbi umjetnici koriste osjetljivu digitalnu i analognu opremu kako bi proizveli greške u načinu na koji ona inače funkcionira. Tehnologija se ponaša nepredvidivo i time postaje “živa” – postaje ravnopravni sudionik u performansu. Umjetnici stvaraju potpuno novi oblik života koji komunicira mehanički i ima sposobnost feedbacka, davanja povratne informacije.
S takvim novim subjektom, novim životom, nastaje i novi zvuk: statička buka i zrnati ritmovi, prespojeni vokoderi i detektori rubova. Stvara se čudnovat audio-vizualni jezik čija je gramatika privremena – baš poput one svojstvene spoju humanoidnog stroja s tehnološkim čovjekom.
Dekleva, Luka (1976.), slovenski fotograf i video umjetnik; član ljubljanskog Codeep kolektiva; uz konceptualnu fotografiju i taktilne medije, radi i na sučelju baziranom na gestama pod nazivom PLAY.VJ. Izlagao je na: 95'05 Slovenska umjetnost 1995-2005, Teritoriji, Identiteti, Mreže (Moderna galerija, Ljubljana, Slovenija 2005.), 25 PEACES, euroPART (Austrija 2006.) te Ars Electronica 08 – Ecology of Techno Mind (Linz, Austrija, 2008.).
Prinčič, Luka (1977.), slovenski izvođač, kompozitor, DJ, pisac, kritičar i haker; studirao na SAE (Sound Engineering) Technology College, London; bavi se zvukom i programiranjem (No-org Sonicartitectures, ljudmila.org, Kiberpipa). U ljubljanskom Digital Media Lab-u radio na mnogobrojnim web i zvučnim projektima te je bio i ko-kustos prvog Slovenskog festivala pokretnih slika Scan Line.
Program u 2011. godini je koncipirao kustoski tim KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse.
Početak okupljanja zakazan je za 20 satii.