Nekoliko stotina besplatnih događanja bit će priređeno u sklopu nacionalne obrazovne kampanje, tijekom Tjedna cjeloživotnog učenja koji se održava u listopadu.
Građanima će se na neposredan, često i neformalan način, prenositi poruka o važnosti obrazovanja i učenja na radionicama, tribinama, sajmovima učenja, okruglim stolovima kako bi se podigla njihova osobna motivacija i građani se u što većem broju uključili u cjeloživotno učenje, priopćila je Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) koja od 2008. organizira Tjedan cjeloživotnog učenja, a time je nastavila inicijativu pokrenutu 2002. kada je Hrvatska zajednica pučkih i otvorenih učilišta provela prvi Tjedan cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj.
Niska stopa uključenosti bitan problem hrvatskoga društva
Niska stopa uključenosti hrvatskih građana u nekih oblik cjeloživotnog učenja već je duže prepoznata kao bitan problem hrvatskoga društva, koji je posebice izražen imamo li na umu da je učenje, i to tijekom cijeloga života, nužan preduvjet funkcioniranja u suvremenome svijetu. Učenje nam, istaknuto je, omogućava da se zaposlimo, budemo aktivni članovi političkih zajednica u kojima živimo te da u potpunosti razvijemo sve svoje talente i potencijale.
Kako bi se stanje popravilo niz obrazovnih ustanova otvorit će svoja vrata i omogućiti potencijalnim polaznicima da se upoznaju s mogućnostima obrazovanja koje one nude. Najveći dio aktivnosti ove kampanje financira se iz Europskoga socijalnoga fonda (ESF) putem trogodišnjega projekta pod nazivom "Promocija cjeloživotnog učenja", čija je ukupna vrijednost više od 11,5 milijuna kuna, jer su promocija i jačanje svijesti o važnosti cjeloživotnog učenja istaknuti kao prioriteti unutar svih strateških dokumenata vezanih uz razvoj obrazovanja u Republici Hrvatskoj, ali i na razini Europske unije.
Aktivnosti kampanje ove će godine početi svečanim otvorenjem 2. listopada u Pučkom otvorenom učilištu Koprivnica. I dok se u Hrvatskoj u prvim godinama kampanja provodila samo u nekoliko gradova i tek s nekoliko aktivnosti, ipak je pobudila zanimanje građana i medija za problematiku cjeloživotnog učenja. Tjedan se svake godine dodatno razvijao, i prošle se godine provodio u svim hrvatskim županijama, kako u većim gradovima, tako i u manjim sredinama, a na 660 događanja sudjelovalo je više od 28.000 ljudi.
Sedmi put dodijelit će se i "Maslačak znanja", prvi put priznanja
U okviru ovogodišnje kampanje sedmi put zaredom dodijelit će se nagrada "Maslačak znanja" za postignuća u učenju odraslih osoba, dok će se prvi put dodijeliti Priznanja za doprinos razvoju obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj na stručnoj i znanstvenoj razini.
Ovogodišnji laureati su Gordan Radić, Klaudija Gatarić i Sonja Šimatović - pojedinci koji su odlučili proširiti svoja znanja i vještine, raditi na sebi i svom osobnomu razvoju.
Pritom su morali preskočiti brojne zapreke, a rezultat njihove odlučnosti i ustrajnosti jesu brojne pozitivne promjene u njihovim životima. Nagrade - povelja i vaučer u vrijednosti od 7000 kuna koji mogu iskoristiti za pohađanje obrazovnoga programa po svome izboru primit će u okviru svečanog otvorenja Tjedna.
Prvi put ASOO će dodijeliti Priznanje za doprinos razvoju obrazovanja odraslih kojim se želi istaknuti, promovirati i odati priznanje pojedincima koji su, baveći se ovim područjem aktivno više od četrdeset godina, svojim radom i djelovanjem zadužili obrazovanje.
Ovogodišnji dobitnici tih priznanja su prof. emeritus Sveučilišta u Zagrebu Nikola Pastuović, prof. Ljudevit Šimunović iz Zagreba i prof. Josip Nakić Alfirević iz Koprivnice.
U provedbi Tjedna cjeloživotnog učenja ASOO surađuje s nizom institucija i organizacija, bez čije pomoći i aktivnog doprinosa, istaknuto je, ova kampanja ne bi bila tako uspješna.
Ovdje se posebice ističu regionalni koordinatori, ustanove za obrazovanje odraslih, koje s Agencijom surađuju na osmišljavanju i provedbi aktivnosti u okviru Tjedna, animiranju i motiviranju institucija na lokalnoj i regionalnoj razini te informiranju građana o mogućnostima učenja u njihovim sredinama. Jedan od najvažnijih partnera već tradicionalno je Hrvatski zavod za zapošljavanje koji se sa svojim ispostavama diljem Hrvatske uključuje u kampanju organizacijom niza aktivnosti usmjerenih na promociju učenja i obrazovanja
Kampanju su poduprle i osobe iz javnoga života - skijaš Ivica Kostelić, plivač Gordan Kožulj, voditeljica Blaženka Leib i karatistica Maša Vidić, koji su i promotori ovogodišnje kampanje.
Čitajte još:
- Bilingvisti drugačije doživljavaju vrijeme od ljudi koji govore samo jedan jezik
- Diplomirala 91-godišnja studentica: 'Nikad nije kasno za učenje'
- Uspjeh hrvatskih psihologinja: edukativna kutija "Ku-kuc! Priča je unutra" ide u proizvodnju
- Prvi dojam je najvažniji: otkrivamo vam kako da više nikada ne zaboravite nečije ime