Kad zapisujemo rukom, bolje učimo nego kad slova pišemo na tipkovnici. Pokazalo je to zajedničko istraživanje norveške znanstvenice Anne Mangen sa Sveučilišta Stavanger i francuskog neurofiziologa Jean-Luca Velayja sa Sveučilišta Marseille.
arti-201008160194006Njihovi eksperimenti otkrili su: ovisno o tome čitamo li slova koja smo napisali rukom ili smo ih natipkali, aktivni su različiti dijelovi mozga. Takozvana Broca regija u mozgu, koja je povezana s učenjem i čitanjem, mnogo je aktivnija kad nešto učimo zapisujući podatke rukom nego kad tipkamo slova.
Znanstvenici kažu da je razlog vjerojatno u tome što pri pisanju rukom mozak dobiva više povratnih informacija: izvodimo složenije i brojnije pokrete nego kad tipkamo, osjećamo dodir olovke i papira više nego dodir tipkovnice, a pisanje u pravilu traje dulje nego tipkanje. Ukratko, ono što napišemo rukom dublje se 'urezuje' u pamćenje.
Vezani članci:
arti-201002090058006 arti-201007120023006 arti-201007200011006 arti-201008160194006