Ciljaju djecu /

Jamie Oliver traži da se zabrani prodaja energetskih pića djeci: 'Pretvaraju ih u ovisnike'

Image
Foto: Thinkstock

Popularni chef optužio je proizvođače energetskih napitaka da namjerno ciljaju djecu svojim proizvodima i naglasio koje probleme uzrokuju

18.1.2018.
12:20
Thinkstock
VOYO logo
Image
Nikad neće biti isti... /

Mladi tata jedva je preživio zbog previše energetskih pića, i njegova žena sad želi upozoriti druge

Image
Nikad neće biti isti... /

Mladi tata jedva je preživio zbog previše energetskih pića, i njegova žena sad želi upozoriti druge

Učiteljica pod stresom gleda po  razredu i pokušava odlučiti koje od tri planirane lekcije će danas predavati. Najprije mora utvrditi koliko učenika je popilo energetski napitak za doručak. I onda jesu li još uvijek 'visoko' ili im raspoloženje pada. 

Ako ih je dosta još uvijek 'nabrijano', mala je šansa da će ih moći naučiti nešto novo  i bit će previše razorni i ometati nastavu kako bi njihove kolege mogle učiti. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je strašno. I to je pogrešno. No, to se događa svakodnevno u stotinama škola u Velikoj Britaniji", kaže Jamie Oliver, opisujući scenu u Norwoodu u jugoistočnom Londonu, dok kreće u novu borbu s proizvođačima energetskih pića.

42-godišnji Jamie ima petero djece i proveo je zadnjih 20 godina svoje karijere vodeći rat za poboljšanje prehrambenih navika u Velikoj Britaniji (ali i šire) - posebice dječjih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnoga energetska pića sadrže 160 mg kofeina u 500 ml. 10-godišnjci ne smiju konzumirati više od 99 mg dnevno!

"Moramo to učiniti", kaže Jamie. "Ta pića pretvaraju našu djecu u ovisnike. Njihova uporaba je, mislim, slična drogama."

Image
Foto: Axel Heimken/DPA/PIXSELL

(FOTO: Axel Heimken/DPA/PIXSELL)

No, dok neki roditelji žive u neznanju i ne znaju da njihova djeca kupuju energetska pića, čini se da su drugi roditelji 'dobavljači' svojoj djeci - stavljajući ih u kutije za ručak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na limenka obično piše da nije preporučljivo za djecu, ali Jamie tvrdi da boje i slike na njima marketinški ciljaju upravo djecu. 

"Mislim da ne pretjerujem. Ako utječu na ocjene na ispitima jer učitelji ne mogu predavati po planu, imaju utjecaja na sposobnost ljudi da dobiju posao, na koncentraciju i puna su šećera - trebamo ih zabraniti."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pročitajte još:

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!​​

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo