Glavna pravila aerodinamike Formule 1 imaju
nešto zajedničko, a to je, stvoriti što više downforcea uz
što manji otpor zraka.
Inače pravila Formule 1 su se promijenila kada je FIA promijenila
bodovni sustav za stjecanje Super Licence potrebne za nastup u
Formuli 1 2018.
Utrka počinje krugom za zagrijavanje, nakon kojeg se bolidi
poredaju na startne pozicije koje su osvojili u kvalifikacijama.
Ako vozač iz nekog razloga ne krene u krug za zagrijavanje kreće
u utrku sa zadnjeg mjesta.
Svjetlosni signali označe početak utrke i utrka počinje. Utrka je
duga nešto više od 300 km (osim Monte Carla koji je dugačak 260
km) i ograničena je na dva sata. Za vrijeme utrke vozači ulaze u
boks jedan ili više puta na dolijevanje goriva i zamjenu
guma.
Pravila Formule 1 nalažu da se utrka Formule 1
održava u nedjelju popodne a započinje s krugom za zagrijavanje
nakon čega se vozači u bolidima poredaju na startnu ravninu po
mjestima koja su osvojili na kvalifikacijama. Utrka je duga nešto
više od 300 kilometara (što ovisi o stazi na kojoj se vozi, na VN
Monaka 263), a traje najduže 2 sata.
Motori bolida moraju biti upaljeni u start – 1:00 minuta, a 50
sekundi prije starta svi osim vozača moraju napustiti
stazu.
Za vrijeme utrke vozači odlaze jedan ili više puta u bokseve na
promjenu guma. Do kraja sezone 2009. nadolijevalo se i gorivo,
što je 2010. ukinuto te je povećan spremnik goriva.
Startna ravnina otvara se 30 minuta prije starta utrke. Vozači
moraju biti u bolidu i na svom startnom mjestu najkasnije start
–15 minuta, a ako ne, moraju startati iz bokseva. U međuvremenu
momčadi mogu raditi manje korekcije na bolidu.
Na kraju utrke Formule 1, vozači koji su osvojili prvo, drugo i
treće mjesto i momčad koja je osvojila prvo mjesto odlaze na
podij na dodjeljivanje nagrada. Nakon dodjeljivanja nagrada
vozači održavaju konferenciju za novinare.
F1 komisija za pravila Formule 1, izglasala je promjene u aerodinamičkom paketu F1 bolida za 2019. koji bi trebao pomoći da se vozači mogu lakše pratiti, a time i više pretjecati.