Tehnike zaštite od nasilnika

Nasilje relativiziramo, a djecu ne učimo kako se zauzeti za sebe Roditelji kažu: 'Gdje je škola?!', u školama pitaju: 'Što rade roditelji?!

2.6.2011.
12:09
VOYO logo

Kad se nađe na meti maltretiranja vršnjaka, dijete može pribjeći različitim tehnikama kako bi izašlo iz te situacije. Dakako, prvenstveno je važno da se zna zauzeti za sebe i jasno reći: 'To što radiš ne sviđa mi se, otići ću, reći nekome...'. Ali, licem u lice s nasilnikom koji ga verbalno vrijeđa, može mu povlađivati, potvrdno odgovarati na njegove tvrdnje, a protupitanjem: 'Kako to misliš?', možda će ga navesti da odustane. Konfrontaciju može izbjeći i uvjeravanjem: 'Sigurno je tako', ali može uzvratiti i ovako: 'Ne bih rekao.'

Poznati i vrijednosti

Tehnike su to kojima psiholozi podučavaju djecu na interaktivnim radionicama za prevenciju i suzbijanje svih oblika nasilnog ponašanja, s naglaskom na nasilje u školama, a u sklopu projekta “Slušam, čujem, razumijem” što ga već treću godinu provode B.a.B.e. Navedenim tehnikama može se dodati i opcija potpunog ignoriranje nasilnika. – Odaberite opciju uz koju se najbolje osjećate, za koju procijenite da će biti najučinkovitija – savjetuje psihologinja Anamarija Frajman.

“Divili smo se mnogim poznatim osobama iz javnog života, a nakon radionice, u kojoj smo učili i kritički promatrati medije, uvidjeli smo da mnogo toga što su te osobe činile da bi dospjele u medije često uopće nije važno, kao i da se o važnim stvarima malo govori”, razmišljanja su osnovnoškolaca iz Podsuseda. Ovakve programe sustavno treba uvoditi, i to ne u 7. i 8. razredu jer su dotad učenici već usvojili određena ponašanja, nego u vrtiću, upozorava Valentina Baran, pedagoginja OŠ “Ban Josip Jelačić” iz Podsuseda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A zaštita?

Ljubica Matijević Vrsaljko, voditeljica pravnog tima B.a.B.a., istaknula je da odrasli nasilje relativiziraju ili minimiziraju.

'Djeca su ogledalo društva, a nismo sigurni da nam država, odnosno servisi koje plaćamo pružaju potpunu zaštitu,' kaže odvjetnica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Škola: Više nismo odgojna ustanova, nema te satnice!

Umjesto da se nenasilno rješavanje sukoba uvodi u škole, obrnuto je.

'U jednoj osnovnoj školi su mi rekli da nisu više odgojna ustanova jer za to nemaju satnicu. U jednoj pak srednjoj, uza zaposlenog i pedagoga i psihologa, dječaka šalju na razredni ispit umjesto da satima rade s njim,' iznijela je Vesna Kanceljak, socijalna radnica Centra za socijalnu skrb Zagreb. Djecu već u vrtićima treba učiti da s tetom treba popričati ako je netko nasilan, pa ih u školi neće biti sram ići pedagogu ili psihologu, poručuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
Put pod noge /

Pitate se kamo s djecom za praznike? Ovo su odlične lokacije diljem Hrvatske