Znanstvenici tvrde da sviranje nekog instrumenta kod djece u dobi između šeste i osme godine utječe na razvoj motoričkih sposobnosti, što djeluje na dugoročne promjene na mozgu.
'Učiti svirati instrument zahtijeva dobru koordinaciju između ruku te audio i video stimulansa', tvrdi Virginia Penhune, profesorica psihologije na Sveučilištu Concordian u Montrealu.
'Što se ranije počne sa sviranjem, veća je njihova povezanost. Sviranje od sedme godine pospješuje normalno sazrijevanje veze između motoričkih i senzornih dijelova mozga, stvarajući temelj na kojem se grade kasnije vještine. Sviranjem se ne razvijaju samo kognitivne vještine, već i komunikacija, entuzijazam, osobni stil i mnoge druge stvari.'
U istraživanju su se skenirali mozgovi 38 glazbenika za vrijeme trajanja pojedinih motoričkih aktivnosti.
Bili su podijeljeni u dvije grupe – jedna grupa činila je one koji su počeli svirati prije sedme godine i one koji su s time počeli kasnije u životu, dobiveni rezultati su kasnije uspoređeni s ljudima koji nikad nisu svirali.
Rezultati, objavljeni u Journal of Neuroscience, pokazali su da oni koji su počeli svirati prije sedme godine imaju mnogo precizniji osjećaj za vrijeme i određeni trenutak od ostalih, što je ujedno i dokaz da se promjene u mozgu događaju u ranoj mladosti.