Možda vam ovo zvuči apsurdno, ali znanstvenici imaju drugačije mišljenje. Istraživanje je pokazalo da, uvjetno rečeno, neuredna djeca, razbacujući hranu oko sebe, zapravo uče. Istraživači sa Sveučilišta u Iowi pozabavili su se istraživanjem o tome kako 16-mjesečne bebe uče riječi i došli su do zaključka da radoznala djeca koja razbacuju stvari oko sebe, pa i hranu, zapravo brže uče izgovarati nazive tih stvari.
Djeca obično lakše nauče riječi za predmete, bića ili pojave koje su stalno u nepromjenjivom stanju poput tata, mama, jabuka i slično. Međutim, one stvari koje mijenjaju svoj oblik im idu malo teže, poput mlijeka, recimo, koje je nekad u boci, nekad u zdjeli, ili je jednostavno proliveno. To se posebno odnosi na stvari koje su slične, recimo mlijeko i jogurt. Za bebe je to isto.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/5c54414e-92ae-11eb-9265-0242ac120011/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Istraživači su testirali djecu. Dali su im predmete koje mogu pojesti, nazvavši ih “dax” ili “kiv”. Ona djeca koja su to jednostavno pojela zapamtila su nazive isključivo na osnovu izgleda i nisu ih prepoznavala u nekom drugom obliku.
Djeca koja su iste te predmete razbacivala uokolo kasnije su ih znala prepoznati i u nekom drugom obliku, jer su zapamtila njihovu teksturu i sama su otkrila kako izgledaju u nekom drugom stanju.
Ovo ne znači da su djeca koja rade nered oko sebe predodređena da budu genijalci, ali svakako su spremnija usvajati nova znanja i brže spoznati stvari.