Mnogi roditelji imaju nedoumicu treba li školarcima davati džeparac, kada je pravi trenutak da se počne i koji iznos je najprikladniji. Psiholozi tvrde da džeparac, osim što djetetu omogućava da ne bude gladno i žedno, ima izuzetan utjecaj i na psihu i na to da djeci pomaže da stvore odnos prema novcu.
Potiče neovisnost i samostalnost
Upravljajući njime, djeca shvaćaju vrijednost novca i uče kako s njim raspolagati, što je vještina koja će im biti potrebna u životu. Ipak, stručnjaci naglašavaju da džeparac ima i prednosti i mane i da morate biti pažljivi.
Džeparac potiče osjećaj neovisnosti i samostalnosti, jer djeca sama odlučuju kada će i što kupiti. Osim što shvaćaju vrijednost novca, uče donijeti odluke, kao i to da prihvaćaju njihove posljedice. Za mnogu djecu to je najbolji način učenja da svako ponašanje nosi određene posljedice.
Ipak, najmlađi školarci ne znaju najbolje kako da potroše svoj džeparac, pa se može dogoditi da kupe nešto nepotrebno, a da, na primjer, ostanu gladni. Zbog toga je najbolje da odredite iznos u dogovoru s djetetom, kao i da mu objasnite za što mu novac služi.
Ako mu date previše novca, dobit će lošu poruku, da vrijedi onoliko koliko ima novaca, a ako mu date premalo, može se dogoditi da ga djeca zadirkuju i da izgubi samopouzdanje.
Veći džeparac - slabije ocjene
Jedno istraživanje njemačkih znanstvenika pokazalo je da djeca koja imaju veći iznos novca za džeparac postižu slabije rezultate u školi. Možete se dogovoriti s djetetom da mu džeparac dajete na dnevnoj, tjednoj ili mjesečnoj bazi.
Prvašićima i drugašićima zgodnije je davati novac svaki dan, a starijim školarcima tjedni ili mjesečni iznos, jer će na taj način naučiti raspolagati novcem i racionalno ga trošiti. Postepeno će se osamostaljivati i biti sve odgovorniji.