Tehnologija u modernim vozilima donosi brojne prednosti, posebno kada je riječ o sigurnosti vozača. Napredni sigurnosni sustavi poput automatskog kočenja u slučaju opasnosti, asistencije pri parkiranju te prepoznavanja prepreka postali su standard u većini novih automobila.
Ipak, kako bi vozači iskoristili sve te prednosti, važno je da budu upoznati s funkcijama i ograničenjima tehnologije u svojim vozilima. U mnogim situacijama, ove tehnologije mogu spriječiti nesreće i sačuvati živote.
Razgovarali smo s automehaničarom Zdenkom, koji nam je objasnio koju pametnu tehnologiju smatra najkorisnijom za vozače.

Koja tehnologija je najkorisnija za sigurnost vozača?
Automehaničar Zdenko nam je rekao koju novu tehnologiju smatra najkorisnijom za vozače: "Recimo, 'Lane Assist' sustav, koji predstavlja praćenje linija i automatsko kočenje. Taj sustav prati liniju i drži automobil u njegovoj liniji, čim vozač prijeđe preko, sustav vraća volan malo nazad. Ako vozač prijeđe liniju, onda mu počne tresti volan i upozorava ga da je prešao liniju."
"Pametni tempomat automatski sam prepoznaje kad netko koči i zaustavlja vozilo odmah. Recimo, vozite se i netko vam naiđe iz sporedne ulice, ovaj sustav ima radare naprijed pa kad vam netko uleti, prepoznat će da će vas drugo vozilo udariti te će automatski zaustaviti vozilo i zakočiti da bi spriječio udarac", objasnio je.

Kada pametna tehnologija prestaje raditi?
Niti jedna tehnologija nije nepogrešiva. U određenim uvjetima, poput teških vremenskih prilika ili neodržavanih cesta, čak i najnapredniji sustavi mogu zakazati. Stoga vozači ne smiju previše ovisiti o tehnologiji, već uvijek moraju biti svjesni vlastitih reakcija i odgovornosti za sigurnost u prometu.
Automehaničar nam je razjasnio u kojim slučajevima pametna tehnologija u automobilima prestaje raditi: "Postoji trenutak kada ta tehnologija prestane raditi, recimo, kada ne prepozna linije na cesti - ako su loše linije, onda prestane raditi. Ako ode koji senzor, automatski ga se ne može pokrenuti. Tada mora ići na servis, a popravak je dosta skup. Od 100 eura pa nadalje."
POGLEDAJTE VIDEO: Bliži se rok za promjenu guma! Čuvajte se kazni, pogotovo u Njemačkoj gdje vrijede posebna pravila