KLJUČ ISTINSKE SREĆE: /

Istraživanje otkrilo da je polovici stanovništva putovanje važnije od vjenčanja

Image
Foto: Booking.com

Kakav god odmor preferirali, luksuznu vilu s 5 zvjezdica na plaži ili šarmantan smještaj s doručkom na selu, univerzalna je istina da putovanja usrećuju ljude.

29.11.2016.
15:42
Booking.com
VOYO logo

Globalno istraživanje koje je proveo Booking.com, vodeća svjetska stranica koja povezuje putnike s najnevjerojatnijim smještajnim objektima, otkriva da putovanja daju ljudima toliki emocionalni poticaj da planiranje odmora i samo putovanje smatramo važnijim za svoju sreću nego druge velike životne događaje poput dana vlastitog vjenčanja (49%), odlaska na spoj s partnerom (51%), dobivanja novog posla (50%), zaruka (45%), čak i rođenja djeteta (29%).

Nadalje, 77% ispitanika tvrdi da rezervira putovanje kada se želi razveseliti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanje provedeno među 17.000 ispitanika iz 17 zemalja otkrilo je da putovanja, od backpackinga, butik smještaja s doručkom, obiteljskog odmora u vili pa sve do egzotičnih i udaljenih destinacija većini donosi trajniji osjećaj sreće nego materijalne stvari (70%).

Navedena činjenica objašnjava zašto većina ispitanika (56%) više voli odmor od materijalnih dobara poput odjeće, nakita i gadgeta, dok gotovo polovica (48%) putovanja stavlja ispred renoviranja doma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
IMATE BLAGOSLOV ZNANOSTI: /

Sasvim je u redu potrošiti sav novac na putovanja

Image
IMATE BLAGOSLOV ZNANOSTI: /

Sasvim je u redu potrošiti sav novac na putovanja

Navala sreće

Emocionalni zanos koji donosi putovanje događa se u svakoj fazi procesa, od planiranja, preko rezerviranja pa sve do samog odlaska na putovanje. Faze planiranja donose trenutne navale sreće, a gotovo tri četvrtine ispitanika (72%) tvrdi da je uzbuđeno već prilikom samog istraživanja kamo otići na odmor. Više od polovice (56%) slaže se da su najsretniji kada rezerviraju smještaj, s naglaskom na automatske i trenutno potvrđene rezervacije kad je riječ o smještaju.

Shawn Achor s Harvarda, jedan od vodećih svjetskih stručnjaka na području istraživanja sreće, autor bestselera NY Timesa i govornik poznat po svom zagovaranju pozitivne psihologije objašnjava:

"U svijetu u kojem se broji svaki sat i svaki dolar, putnici traže veći povrat uloženog vremena i novca više nego ikad prije. Zašto uzeti dane odmora i još platiti za više stresa i manje sreće?

Podaci iz ovog novog istraživanja pokazuju postojanje značajne poveznice između uživanja u samom iskustvu rezervacije i sreće tijekom samog putovanja - što znači da je jedan od najboljih pokazatelja sretnog odmora ugodan postupak rezervacije. Dobro isplanirano putovanje i jednostavna trenutna rezervacija mogu značajno povećati vašu sreću, bez obzira na to kakvo putovanje i boravak tražite. Ovo je povezano s mojim prijašnjim istraživanjem objavljenim u časopisu Harvard Business Review koje pokazuje da, za razliku od prosječnog odmora, dobro isplaniran odmor bez stresa ima 94% šanse rezultirati većom razinom energije, motivacije i sreće".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Planira se mjesecima unaprijed

Zapravo, toliko smo ovisni o planiranju i rezerviranju svojih putovanja da više od trećine ispitanika priznaje da istražuje za odmor mjesecima unaprijed (35%), uz posebno predanih 5% koji planiraju više od godinu dana unaprijed.

Nakon toga slijedi iščekivanje onoga što dolazi. U razdoblju između rezervacije i samog putovanja više od trećine ispitanika priznaje da traži sreću razmišljajući o svom odmoru jedan ili više puta dnevno (39%). Tijekom pripreme, osam od deset ispitanika (80%) pronalazi sreću proučavajući odredište na karti istražujući mjesta za razgledavanje, a više od polovice voli planirati što će ponijeti od odjeće ili kupovati odjeću za odmor (52%).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gotovo osam od deset ispitanika (79%) tvrdi da gledanje fotografija odredišta i predivnih smještajnih objekata, od apartmana do vila, hotela i smještaja s doručkom pridonosi njihovu osjećaju sreće prije samog odmora, a dodatnih šest od deset (61%) uživa u čitanju recenzija smještaja koji su upravo rezervirali.

Image
Foto: Booking.com

Ipak, ni najveće iščekivanje ne može zamijeniti sreću samog boravka na odmoru jer šest od deset ispitanika (62%) osjeća pravu navalu sreće već dok postavlja automatski odgovor na svojoj poslovnoj e-pošti i odlazi iz ureda.

Gotovo devet od deset (87%) tvrdi da su najsretniji trenuci odmora njegov prvi dan i trenutak kada prvi put ugledaju svoj smještajni objekt (83%). Od tog trenutka, 70% tvrdi da se najbolje provodi na odmoru kada se u svom smještajnom objektu osjeća kao kod kuće.

Više od dvije trećine sreću pronalazi u boravku u hotelu, hostelu ili vili (67%), a trećina je najsretnija dok boravi u apartmanu ili kući s lokalnim stanovnicima (33%).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TOLIKO DETALJA, A TAKO MALO VREMENA... /

Pobijedite paniku prije putovanja

Sretniji događaj nego što su zaruke

"Istraživanje za istraživanjem pokazuje velik porast osjećaja sreće u 'fazi iščekivanja', koja se događa tijekom planiranja i zamišljanja putovanja. Ovo novo istraživanje pokazuje koliko je ovaj porast sreće značajan - jednak ili još veći od onoga u slučaju zaruka", nastavlja Achor.

"Na temelju desetljeća istraživanja, najveća kompetitivna prednost u modernom svijetu jest pozitivan i motiviran mozak. Zapravo, nedavno sam došao do zaključka da osobe koje iskoriste sve dane godišnjeg odmora ne samo da su sretnije, nego je i 34% veća vjerojatnost da će tijekom sljedeće tri godine dobiti neki oblik nagrade ili priznanja na poslu. Sretna se putovanja isplate", zaključuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Istraživanje otkriva uzbuđenje koje ljudi osjećaju kada lako mogu tražiti potencijalna odredišta i vrstu smještaja za odmor. Uz više od milijun objekata diljem svijeta koji nude više od 23 milijuna raspoloživih jedinica u više od 30 vrsta smještajnih objekata u više od 94.000 odredišta diljem svijeta, korisnici u nekoliko klikova na stranici Booking.com-a mogu pronaći svoj okidač sreće", kaže David Mau iz Booking.com-a..

Istraživanje jeneovisno provedeno na uzorku od 1000 ispitanika sa svakog od 17 tržišta koji su u posljednjoj godini imali barem 1 domaće ili međunarodno putovanje za odmor.

Ispitano je ukupno 17.157 osoba (starijih od 18 godina) iz Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke, Francuske, Nizozemske, Italije, Španjolske, Hrvatske, Rusije, SAD-a, Kanade, Brazila, Kine, Japana, Indije, Tajlanda, Australije i Novog Zelanda. Podaci su skupljani od 9. rujna do 4. listopada 2016.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo