U hladnijim mjesecima, kada se na cestama koristi sol za odleđivanje, rizik od korozije dodatno se povećava.
Korozija je prirodni proces razgradnje materijala, najčešće metala, koji nastaje uslijed kemijskih reakcija s okolinom. Na automobilima, korozija najčešće zahvaća dijelove kao što su karoserija, podvozje i elementi motora.
Razgovarali smo s automehaničarom Zdenkom, koji nam je otkrio kako zaštititi automobil od korozije.
Koliko često dolazi do korozije na automobilu?
Tijekom vremena, izloženost vlazi, soli i zagađivačima može potaknuti stvaranje hrđe, koja postupno slabi strukturu vozila. Posebno su rizična područja automobila koja su često izložena udarcima kamenčića ili drugim mehaničkim oštećenjima jer oštećenja boje i zaštitnih slojeva omogućuju brži prodor korozivnih tvari.
Većina proizvođača automobila koristi posebne zaštitne premaze i tretmane kako bi smanjili rizik od korozije, no ni to nije uvijek dovoljno. Korozija se može pojaviti već nakon nekoliko godina korištenja, osobito kod vozila koja se koriste u teškim uvjetima. Redovito pranje i održavanje automobila, osobito nakon vožnje po zasoljenim cestama, može značajno produžiti vijek trajanja.
Kako zaštititi automobil od korozije?
Unatoč naporima, mnogi vlasnici automobila ne primjećuju prve znakove korozije, što može dovesti do skupih popravaka. Nažalost, procjenjuje se da će gotovo 60 posto automobila starijih od deset godina razviti neku vrstu korozije. Stoga je važno biti svjestan ovog problema i poduzeti preventivne mjere.
Automehaničar Zdenko je savjetovao vozače što je važno napraviti kako bi se njihov limeni ljubimac zaštitio od korozije: "Automobil se može zaštiti samo pranjem. Ne smije se dopustiti da sol nagriza lim. Kada bi se svaki put poslije svake vožnje oprao auto i spremio se u toplu garažu da se osuši, auto nikad ne bi istrunuo, ali to nitko ne radi, svi voze."
"Onda se skuplja vlaga, osobito blato i sol i onda to grize lim. Zaštita se stavlja dolje od poda. Znači auto se mora oprati od dolje, osušiti dobro i onda ga pošpricati sa sredstvom", objasnio je za Net.hr.
POGLEDAJTE VIDEO: Bliži se rok za promjenu guma! Čuvajte se kazni, pogotovo u Njemačkoj gdje vrijede posebna pravila