Putovanje od 4 sata skratili na 30 min /

Kinezi stvaraju čuda, a mi čekamo da se dogode: Sagradili su most preko mora dug čak 55 km!

Image
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL/AP

Most Hong Kong-Zhuhai-Macau, najdulji prekomorski most na svijetu koji spaja Hong Kong i Macao s kontinentalnom Kinom, jedna je od najneobičnijih prometnica na svijetu u vrijednosti od 20 milijardi američkih dolara

24.10.2018.
12:45
Grgo Jelavic/PIXSELL/AP
VOYO logo

Kineski predsjednik Xi Jinping u utorak je službeno otvorio najveći most u svijetu preko mora, kolosalni projekt koji povezuje Hong Kong, Macao i kontinentalnu Kinu, u vrijeme kada Peking učvršćuje vlast u bivšoj britanskoj koloniji.

"Službeno proglašavam otvorenim most Hong Kong - Zhunai - Macao", rekao je kineski predsjednik u kratkoj izjavi na prigodnoj svečanosti u Zhuhaiju, nakon čega je na golemom zaslonu iza njega puštena video montaža s vatrometom na golemom mostu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednica hongkonške vlade Carrie Lam je prije toga zahvalila kineskom predsjedniku što je došao na tu svečanost i pohvalio je "veličanstven izgled" mosta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U toj infrastrukturi dugoj 55 km izmjenjuju se dug cestovni most koji vijuga iznad voda delte Biserne rijeke i podmorski tunel. Most je koštao 18,5 milijardi dolara ili oko 111,5 milijardi kuna, a čak je 20 puta duži od čuvenog Golden Gate mosta u San Franciscu.

Image

Najveći svjetski prekomorski most u koji je utrošeno čelika dovoljno za izgradnju 60 Eiffelovih tornjeva

Image

Najveći svjetski prekomorski most u koji je utrošeno čelika dovoljno za izgradnju 60 Eiffelovih tornjeva

U cijelu građevinu je ugrađeno 400.000 tona čelika (to je 60 puta više nego što je ugrađeno u Eiffelov toranj!), a na kraju tunela koji se nalazi pod morem sagrađena su i dva umjetna otoka, od kojih je svaki ojačan sa 120 čeličnih cilindara, visokih 55 metara, širokih 22 metra i teških oko 550 tona.

Zahvaljujući umjetnim otocima i orijaškim petljama ovaj most omogućuje povezivanje hongkonškog otoka Lantaua na istoku s bivšim portugalskim posjedom Macaom i gradom Zhuhaijem, u pokrajini Guangdongu na zapadu.

Putovanje koje je trajalo četiri sata, sada se skratilo na svega pola sata vožnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Most će se za promet otvoriti u srijedu, dan nakon svečanog otvorenja. Uz to da će obični građani most moći prelaziti tek nakon što zatraže i dobiju posebnu dozvolu, dok će većinu prometa činiti kamioni koji prevoze teret i posebni autobusi. Vozila javnog prijevoza preko njega neće prometovati. Također, budući da se u Hong Kongu i Macauu vozi na lijevoj strani ceste, a u ostatku Kine na desnoj, vozači iz bivših britanskih kolonija morat će se prilagoditi većini te će preko mosta voziti na desnoj strani.

Image
Foto: Screenshot (Youtube)

(Foto: Twitter)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, izgradnju mosta koja je počela 2009. obilježili su prekoračenje rokova, probijanje proračuna, optužnice za korupciju i pogibije radnika. Vlasti očekuju da će ovo graditeljsko čudo potaknuti trgovinu zahvaljujući približavanju dviju obala tjesnaca. No protivnici projekta u Hong Kongu vide ga kao pokušaj Pekinga da učvrsti vlast u bivšoj britanskoj koloniji koja na papiru ima široku autonomiju zahvaljujući načelu "Jedna zemlja, dva sustava" primijenjenom kod njezina povratka pod kinesku vlast 1997.

Znali smo da su Kinezi daleko ispred nas, ali evo vam par činjenica, samo za usporedbu:

- ovo čudo od mostogradnje dugačko je 55 km i sadrži podvodni tunel, dok će nas Pelješki most biti čudo ako se ikad završi

- za kineski most trebalo je 6 godina planiranje i 8 godina izgradnje, a za Pelješki 14 godina planiranja dok je izgrađen samo jedan stup

- najduži pomorski most na svijetu, ovaj u Kini, ima i jedan umjetni otok, dok ovaj na Pelješcu ima na stotine lažnih/umjetnih natječaja

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo