Jeste li se ikada zapitali zašto je uvijek isti, ili bar sličan, uzorak na sjedalima u javnom prijevozu? Plava boja, točkice, crtice i slični elementi pokušaj su moderne umjetnosti?
BBC ima odgovor koji je dosta kompliciran. Tkanina u
javnom prijevozu mora biti jako izdržljiva. Na kraju krajeva,
svakim sjedalom prođe stotine ljudi svakodnevno. Mora
izdržati nekoliko godina upotrebe, biti jednostavna za održavanje
i dobro skrivati prljavštinu.
Najvažnije je da je otporna na paljenje,
a najpopularnija tkanina je moquette, mješavina
posebno tkane vune. "Vuna je prirodno otporna na vatru, a
moquette je otpornija od standardno tkane vune", rekla je
Harriet Wallace-Jones za
BBC. Tako tkana vuna otporna je na mrlje, a jako
dobro skriva sitne čestice prašine koje uđu u nju.
Sam dizajn je još kompliciranija priča - na običnom sastanku o izgledu sjedala nalaze se predstavnici proizvođača sjedala, proizvođača vozila, dizajneri i predstavnici transportne kompanije. James Newton, šef prodaje transportnim kompanijama u Camira Fabrics, rekao je da se odluka o uzorku može razvući i na dvije godine. Nekad moderno, danas je mnogima iznimno ružno.
Također, smatraju da sjedala ne smiju biti dosadna da svi prijevoznici koji nemaju zanimacije mogu razmišljati baš o tome 'što je slikar, odnosno, dizajner htio reći'.