VELIKO ISTRAŽIVANJE /

Blogerska scena u Hrvatskoj: hrvatski blogeri su većinom žene koje blog pišu iz hobija

Image
Foto: Thinkstockphotos

Blogeri su u istraživanju istaknuli kako žele personalizirani pristup, više plaćenih suradnji i priznanje za svoj rad

10.11.2016.
17:50
Thinkstockphotos
VOYO logo

Većina hrvatskih blogera su žene, kao i njihovi čitatelji, većina ih blog piše dvije do tri godine, u kontinuitetu surađuju s jednim brendom, a ta suradnja uključuje i određenu vrstu kompenzacije, pokazuju rezultati prvog istraživanja o hrvatskoj blogerskoj sceni koje je provela agencija Dialog komunikacije.

Blogeri najvećim svojim problemom smatraju neplaćanje suradnje, podcjenjivanje blogera i nespremnost brendova na suradnju. Kao top trendove izdvojili su video blog/vlog, miks sadržaja i društvene mreže.

Iako blogeri prepoznaju video format kao vodeći komunikacijski trend još uvijek većina njih nije počela s implementacijom. Blogeri su u istraživanju istaknuli kako žele personalizirani pristup, više plaćenih suradnji i priznanje za svoj rad. 

Žene čine čak 91 posto blogera, njih 56 posto ima između 25 i 35 godina i visoku stručnu spremu (44 posto), žive većinom u Zagrebu (41 posto), njih 43 posto stalno je zaposleno, a honorarno 20 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Blog ili online kanal na kojem objavljuju sadržaj blogeri smatraju hobijem (80 posto), a njih 59 posto ne zarađuje od njega. Od blogera koji zarađuju putem bloga, zaradu najviše ostvaruju plaćenim kampanjama i recenzijama.

Zanimljivo je da čak 68 posto blogera ne objavljuje video, ali su zato prisutni na većini društvenih mreža, najviše na Facebooku (94 posto), Instagramu (82 posto) i YouTubeu (42 posto).

Najviše sadržaja objavljuju na hrvatskom jeziku, dok ih gotovo 30 posto piše/objavljuje i na engleskom. Najzastupljenije kategorije su ljepota (67 posto), moda (37 posto), gastro (29 posto) i putovanja (28 posto).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina blogera nema dugi blogerski staž već pišu blog dvije do tri godine (34 posto), uglavnom objavljuju više od pet blog postova mjesečno (32 posto), a većina njihovih čitatelja/gledatelja su žene (80 posto). 

Više od dvije trećine blogera surađuje s brendovima, a njih 57 posto brendovi kontaktiraju sami, dok ih samo 14 posto izravno, proaktivno kontaktira brendove. Najviše u kontinuitetu surađuju s jednim brendom, a većina suradnji uključuje određenu vrstu kompenzacije.

Istraživanje je provedeno u listopadu na uzorku od 203 blogera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo