RTL.hr vam redovito donosi priče o "malim biznisima koje ćete voljeti". Ovoga puta to je priča o Andrijani Majstorović i Goranu Galetiću koji su osnovali Tvornicu snova, izdavačku kuću koja priče za djecu čini jedinstvenim.
Za svakog roditelja njegovo dijete je glavni lik, a uz pomoć inovativne izdavačke kuće Tvornica snova, roditelji sada mogu kupiti knjige u kojima njihovo dijete doista jest glavni lik.
Tvornicu snova su prije 10 godina osnovali Andrijana Majstorović i Goran Galetić. Andrijani je još od najranije dobi pisanje išlo od ruke i oduvijek je znala da je to nešto čime se želi baviti cijeli život. Goran je, s druge strane, ekonomist po struci s bogatim iskustvom u marketingu i prodaji.
''Sve je krenulo iz neformalnog razgovora i ideje da bi mogli stvarati i prodavati personalizirane knjige za djecu. Tada se u našoj regiji, ali i šire, tim segmentom dječjeg izdavaštva nitko nije bavio i činilo se kao odlična prilika za stvaranje nečeg drugačijeg i inovativnog'', objasnio je Galetić.
Rad, znoj i suze
''Naravno, kako to često biva, ideja je djelovala vrlo romantično i jednostavno, dok je sama izvedba za sobom povukla jako puno rada, znoja, a ponekad i suza'', dodao je Galetić.
Jedan od glavnih izazova je bio proizvodnja same personalizirane knjige. Naime, u tom periodu digitalni tisak je bio tek u razvoju, tako da je bilo nemoguće pronaći partnera u Hrvatskoj koji ima opremu i strojeve za print on demand tisak, što podrazumijeva proizvodnju knjiga na način da je svaki primjerak unikatan. Stoga su cijeli projekt pokrenuli iz vlastite radione i organizirali svoju mini-manufakturu. Bila je to mala tvornica pomoću koje su ostvarivali svoje snove.
Od početka su imali web shop, no svjedoče kako 2011. kupci nisu bili skloni takvoj vrsti kupovine.
''Web prodaja u tom periodu u Hrvatskoj je bila tek u povojima. Ljudi su preferirali telefonske narudžbe, osobne dolaske i sve ostale metode, samo da izbjegnu web narudžbu. Ovo je zahtijevalo jako puno manualnog i ručnog rada, što je naravno za sobom povlačilo i jako puno grešaka. Da stignemo obraditi sve pristigle narudžbe na vrijeme, vrlo često bi s poslom započinjali ujutro u 5:30, a ne malo puta radni dan bi završio iza 20 sati'', izjavila je Majstorović.
Snažan rast prodaje
Također imaju Instagram i Facebook stranicu. 2017. godine su privukli prve investitore koji su omogućili sredstva za širenje tima odnosno zapošljavanje novih kolega. Danas na projektu konstantno radi oko 25 osoba (dizajneri, programeri, urednici, ilustratori i zaljubljenici u digitalni marketing), a sve je rezultiralo snažnim rastom prodaje posljednjih nekoliko godina i širenjem na nova tržišta.
''Osim hrvatskog tržišta, u fazi smo širenja na nekoliko drugih tržišta, a na svakom tržištu se prilagođavamo na način da funkcioniramo kao domicilni brand; Fabelfeder za njemačko i austrijsko tržište, Magiczne pioro za poljsko tržište i Radionica snova za srpsko tržište'', ponosno je istaknula Majstorović.
''Najviše ih vesele pozitivne reakcije kupaca na njihove personalizirane knjige. Na dnevnoj razini dobijemo i na desetke poruka kupaca koji njihove knjige ocjenjuju kao najbolji poklon ne samo za dijete nego i za cijelu obitelj'', rekao je Galetić.
Koliko su njihove su njihove knjige popularne, najbolje govori činjenica da je njihov personalizirani bestseller „Kako sam došao na svijet?“ dobilo svako peto novorođeno dijete u Hrvatskoj u 2020. godini.
''Specifičnost naših knjiga je unikatnost svakog primjerka. To podrazumijeva da korisnik u procesu narudžbe sukreira knjigu'', izjavila je Majstorović.
Prvo se personalizira tekst kroz dodavanje imena djeteta, roditelja i drugih bliskih osoba, zatim se personalizira avatar tako da se kreiraju ilustrirani likovi djeteta ili roditelja. Prema želji korisnik može unijeti do dvije fotografije u knjigu i svoju osobnu posvetu koju ćemo tiskati u knjigu. Baš iz toga razloga knjige Tvornice snova su idealni pokloni.
''Svrha našeg djelovanja je da svojim pričama osnažujemo djecu i povezujemo obitelj, tako da nam je vrlo važno da se pri izradi svake nove knjige, personalizacija smisleno uklopi i da u konačnici oplemeni priču'', kazla je Majstorović.
''Slična je situacija i kod produkcije i unapređenja web stranice. Obzirom da naše knjige korisnik prvo mora kreirati on-line, nakon čega ih potpuno besplatno može konzumirati kao e-knjigu, mi naravno želimo da mu taj doživljaj bude intuitivan i na vrhunskoj razini kako bi se u konačnici odlučio naručiti fizički primjerak knjige koji ćemo mu otisnuti i dostaviti na kućnu adresu'', rekao je Galetić.
Problem širenja
Najveći izazov trenutno im je veličina hrvatskog tržišta na kojem su dosegnuli maksimum prodaje i imaju vrlo malo prostora za rast. Sretni su svojom ulogom lidera na tržištu, no usporava ih što dalje širenje moraju sami financirati.
''Još jedna manja financijska injekcija u smislu nove investicije bi značajno ubrzala proces rasta i širenja na nova tržišta, tako da smo otvoreni za razgovor s potencijalnim investitorima, ako se kod nas može pronaći osoba koja višak novca ne ulažu samo u nekretnine!'', kažu kroz smijeh.
Iz Tvornice snova poručuju da neće odustati dok njihove personalizirane knjige ne budu dostupne u svakom kutu zemaljske kugle, odnosno dok ne postanu globalni lideri u prodaji i produkciji personaliziranih knjiga za djecu. Vjeruju da kroz iskustvo stečeno u posljednjih 10 godina, oformljen tim ljudi, razvijene proizvode i tehnologiju koju posjeduju to zaista i mogu ostvariti.
Tekst je financiran sredstvima Google stipendije.