RTL.hr vam redovito donosi priče o "malim biznisima koje ćete voljeti". Ovoga puta to je priča o obitelji Jakobušić koja na jugu Hrvatske proizvode maslinovo ulje i brojne proizvode od voća.
Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Jakobušić je smješteno pored crkvice na vrh sela Petrača, u Župi Dubrovačkoj, 10 km južno od Dubrovnika. Vode ga Made Jakobušić i njezin suprug.
'Poznati smo po smokvama'
Oni su danas već u starijoj životnoj dobi, a OPG otvorili su prije petnaestak godina kada je Savjetodavna služba držala predavanje o OPG-ovima. Trenutno u OPG-u rade ona, suprug i kćer.
''Imamo svoje maslinovo ulje, smokve, limune i naranče. Uz to imamo i bademe. Nemamo puno stabala, ali ima'', nabrojala nam je Made.

Njihov najpopularniji proizvod su sušene smokve. Njihove smokve su sorte Šaragulja, i sušene su na tradicionalan, posve prirodan način. Uz to, rade poklon košare, u kojima se nalaze ručno izrađeni džemovi, ušećereni bademi i arancine od kora od naranči.
''Poznati smo po smokvama, a dosta toga prodamo na kućnom pragu. A uz to, imamo i svoju web stranicu i Facebook. Uz to, šaljemo i poštom gdje treba'', rekla je Made.
Bila je velika suša, stoga im je ova godina po pitanju smokava bila teška. Čak 80 posto uroda je propalo.
''Pet mjeseci nije kap kiše palo, a biljke to osjećaju. Kad su smokve trebale biti u najboljem rodu, došla je kiša i onda je sve pošlo naopako'', ispričala je Made.
Kobasica od smokve
Izrađuju i kobasicu od smokve s dodatkom arancina, badema, rakije i komorača.
''To je jako fino i dugotrajno'', svjedoči Made.
Osim smokvi, tu je i njihovo maslinovo ulje. Uzgajaju autohtone hrvatske sorte, pretežno oblice i lastovke. Cijeli je posjed dva puta izgorio, 1983. godine u velikom požaru i 1991. u Domovinskom rat. Danas su srećom sva stabla obnovljena i zdrava.
Imaju džemove od smokve, naranče, mandarine, breskve i šljive, a zbog korone su prestali prodavati na sajmovima.

''Ne prodajemo više na taj način, jer nas je strah jer smo već u godinama i ne izlažemo se nekim tako većim grupama. Najviše prodajemo na kućnom pragu, a i stari kupci nas puno zovu'', kazala je vlasnica OPG-a.
Naljepnice na svojim proizvodima sami izrađuju. Ne sudjeluju često u natjecanjima, jer se sve prilično dobro proda i bez toga. Nakon 15 godina, Made kaže kako su naviknuli na ovaj posao, iako je ponekad teško.
''Teško je, ali ili tako ili nikako. Mi dok možemo ćemo raditi, a kasnije kad ne budemo mogli, bit će kako bude'', zaključila je Made.
Tekst je financiran sredstvima Google stipendije.