KAKO PREOBRATITI EKIPU KOJA NE ŽELI NOSITI MASKU? /

Ključ je u ovom malom triku

Image
Foto: Profimedia

Ljudi koji za vrijeme pandemije koronavirusa ne žele nositi zaštitne maske imaju svoje razloge za to, a da bi se predomislili, ključno je komunicirati s njima na pravi način

25.8.2020.
8:28
Profimedia
VOYO logo

Svi poznajemo barem jednu osobu koja u vrijeme pandemije koronavirusa, iz bilo kojeg razloga, ne želi nositi zaštitnu masku, čak i ako je to propisano. To može biti netko od članova obitelji, susjed, prijatelj, kolega s posla. U uvjeravanju da bi trebali postupati drugačije, ljudi znaju pretjerati, pa često dolazi do svađa, pa i fizičkih obračuna. No, dobra je vijest da se ipak sve može riješiti razgovorom.

Iako ti razgovori mogu biti teški, važno je znati da se svaka osoba razlikuje u vlastitoj percepciji rizika od zaraze, a time i psihičke i fizičke ranjivosti. Treba razmišljati i o vlastitim emocijama u toj situaciji, jer osoba koja bi trebala čuti poruku, možda je neće shvatiti jer je u nju uneseno previše, uglavnom negativnih, emocija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ironično je da pandemija češće čini komuniciranje o samoj zarazi pogrešnim. Pod stresom ili emocionalnim pritiskom ljudi će vjerojatnije aktivirati mehanizme "borbe, bijega i smrzavanja", što utječe i na način komunikacije. Ako odbijanje nošenja maske podrazumijeva zadržavanje osjećaja kontrole ili je povezano s osjećajem identiteta, tada ljudi, na primjedbu da bi trebali nositi masku, postanu defenzivni. U tom slučaju, oni su manje spremni poslušati savjet, ali i manje sposobni pravilno prihvatiti i razmotriti poruku koja im se šalje, piše Science Alert. Kao rezultat svega, ljudi će se "isključiti" i nastaviti "po svom".

Image
NASRNULE NA ŽENU U CENTRU CRIKVENICE: /

Upozorila ih da se odmaknu i pitala zašto nemaju maske, a onda su krenule...

Image
NASRNULE NA ŽENU U CENTRU CRIKVENICE: /

Upozorila ih da se odmaknu i pitala zašto nemaju maske, a onda su krenule...

Pripremom do cilja

Autori knjige "Presudni razgovori" smatraju da je za dobru komunikaciju važna dobra priprema. U svakom razgovoru, kažu, osoba bi trebala znati što želi postići tim razgovorom i kakav odnos želi graditi s osobom kojoj se obraća. Krajnji cilj je održati poštovanje i otvorene "komunikacijske linije", bez obzira na to što je gotovo nemoguće promijeniti u potpunosti nečije stavove ili postupke. Zato je bolje pregovarati o promjeni ponašanja koja "umanjuje štetu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Primjerice, umjesto imperativa "navuci masku", bolje je upitati nekoga zašto je ne nosi, jer mu se tako pruža prilika da iskaže svoj stav, a u tom slučaju ranije spomenuti defenzivni gard pada u vodu. Čak i slušanje nekoga, uz suzdržavanje od davanja bilo kakvih savjeta, može pružiti priliku za rješavanje problema. Suosjećanje nam pomaže da snažnije podržimo tuđu situaciju, istodobno zadržavajući svoju.

Priznanja poput: "Slažem se s vama. Sve ove mjere čine me ludim i mnoge od njih nemaju smisla" ili "Možda nisam u pravu i možda pretjerujem", mogu pomoći u pregovaranju. Empatija također može pomoći u očuvanju odnosa, ali samo dok se inzistira na nečemu, u ovom slučaju nošenju maske. "Naš je odnos toliko važan, stvarno vas želim vidjeti, i mrzim to reći, ali ne mogu vas prihvatiti u posjeti bez maske, barem sve dok ne bude manje slučajeva."

Empatija i eliminacija predrasuda

Ranija istraživanja pokazuju da se neke skupine muškaraca, poput mladih, konzervativnih, slabije obrazovanih i onih koji podupiru tradicionalne predodžbe muževnost, vrlo vjerojatno nalaze među protivnicima nošenja maski. No, komunikacija bez predrasuda je jednako učinkovita i u njihovom slučaju. To je dokazala i profesorica s Harvarda, Julia Marcus, pišući o protivnicima nošenja maski bez srama ili predrasuda, zbog čega su je kasnije mnogi i kontaktirali, želeći čuti njen stav.

Ukratko, ako nemamo predrasuda, suosjećajni smo i jasni, lakše bismo mogli postići cilj, odnosno uvjeriti nekoga da ipak treba nositi masku. Ublažavanje defenzivnih reakcija omogućuje ljudima da budu dovoljno hrabri da svoju komunikaciju prilagode drugima i daju im da i sami govore. Tada će komunikacija, odnosno, u ovom slučaju, uvjeravanje da je potrebno nositi masku, funkcionirati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo