Vjerovali mi u to ili ne, klimatske promjene su stvarne i događaju se upravo sada. Svaki dan slušamo priče o tome kako postupci čovječanstva nepovoljno utječu na osjetljivu ravnotežu ovog planeta koji nazivamo domom.
Nažalost, unatoč tome što vidimo znakove upozorenja, mnogi od nas izbjegavaju razmišljati o tome. Međutim, za francuskog fotografa i digitalnog umjetnika Fabiena Barraua, zažmiriti na globalno zagrijavanje on jednostavno ne može.
On je na misiji da nas trgne iz našeg sna prikazujući puni opseg klimatske apokalipse koja se odvija oko nas.
Koristeći svoj dron i nevjerojatan talent za Photoshop, Barrau istražuje kako će istaknute arhitektonske lokacije diljem svijeta izgledati nakon klimatske katastrofe.
"I dalje sam uvjeren da jednostavna slika može imati veći utjecaj na ljude, posebno najmlađe, da shvate vjerojatnost posljedica nedjelovanja", rekao je on.
Barrau sebe zamišlja kao budućeg istraživača koji plovi novim svijetom opkoljenim poplavama i katastrofom.
"Ova je serija osobno djelo predviđanja posljedica klimatskih promjena. To nije znanstveni rad, već umjetnički rad gdje sam inspiriran vjerojatnostima podataka Međuvladinog odbora za klimatske promjene (IPCC)."
POGLEDAJTE VIDEO: Nova verzija Djevojke s galebom
U veljači 2022. IPCC je objavio izvješće u kojem upozorava da se vrijeme za izbjegavanje najtežih učinaka klimatskih promjena zatvara te da kao društvo moramo djelovati brzo kako bismo spriječili njihove najkatastrofalnije posljedice.
Barrau digitalno retušira video snimke i fotografije s drona kako bi prikazao ove katastrofalne posljedice, potapanje Kipa slobode u vodu do struka, pretvaranje Slavoluka pobjede u morski ukras i pretvaranje Eiffelovog tornja i Koloseuma u pustinje.
Barrauova serija povezuje nadrealizam i distopiju i pod velikim je utjecajem filmova i umjetnosti koji istražuju oba žanra. Objasnio je: "Od djetinjstva sam veliki obožavatelj tema postapokalipse i kolapsa jedne civilizacije."
Filmovi kao što su "Planet majmuna", "Mad Max", "Akira" i dokumentarac National Geographica "Aftermath: Population Zero" također su utjecali na njega.
Objasnio je: "Volim se baviti fotografijom krajolika i arhitekture i imao sam priliku putovati u mnoge zemlje kako bih fotografirao nevjerojatne okoliše. Ali tijekom godina sve sam više osjećao razorne učinke ove klimatske krize na biološku raznolikost, krajolike i ljude. Čini mi se da je teško nastaviti se pretvarati da se ništa ne mijenja."