Na hrvatskom tržištu se već neko vrijeme nalazi Glovo, jedna od vodećih svjetskih platformi za dostavu različitih kategorija proizvoda. Kada su u Hrvatskoj počeli s radom, dostava je iznosila 4,99 kuna.
Većina Hrvata koji su bili navikli na besplatnu dostavu, s pojavom Glova u Hrvatskoj, brzo su se prilagodili dostavljačkom trendu. Glovo i slični servisi su u kratkom vremenu doživjeli procvat na tržištu zbog čega su se njihovi dostavljači mogli vidjeti na svakom koraku.
Jedan Hrvat je, zgrožen Glovo računom, objavio javno svoj račun koji uz proizvod koji je platio 67,50 kuna uključuje i dodatke za noćnu isporuku 9,99 kuna, nadoplatu za narudžbu manju od 75 kuna koja iznosi 10 kuna i dodatak zbog lošeg vremena od 5 kuna, zbog čega je početni račun na kraju bio skuplji čak za 24,99 kuna, a korisnik je tada umjesto 67,50 morao platiti 92,49 kuna.
Za ovaj račun je došlo do poskupljenja od čak 37 posto, što je razljutilo brojne korisnike.
Besplatna dostava je prošlost
Mnogi su rekli kako su nekada često naručivali kad je dostava bila besplatna ili manja od pet kuna: "Sam menu je bio 40 kuna, a dostava je bila četiri kune. Kad je Glovo preuzeo Pauzu, ista narudžba je postala 56 kuna, od kojih je 40 kuna bio menu, 10 kuna naknada za narudžbe ispod određenog iznosa i šest kuna dostava. Nisam više nikad naručio."
Druga osoba je dodala kako je prije Glova svaki dan na Pauzi uzimao velike pizze za 30 kuna s besplatnom dostavom.
"Imali su puno restorana s besplatnom dostavom i nisu zahtijevali da uzmeš određenu minimalnu količinu. Nikad ne zaboravite što su vam oduzeli", komentirao je jedan ogorčeni korisnik.
Mnogi su rekli kako je Glovo kao i Uber nekoliko godina igrao na gubitak profita kako bi izbacio konkurenciju, a sada kada su jedini na tržištu mogu raditi što žele.
Još jedan muškarac je kratko dodao: "Baš jedu govna", dok je drugi primijetio kako su u njegovom mjestu u posljednje dvije godine svi restorani i pizzerije ukinuli dostavu, iako Glova kod njih opće niti nema.
"Hoćeš pizzu? Dođi po nju kao da je 2001. godina", dodala je jedna osoba.
Poslovni model
Neki su se prisjetili dobrih starih vremena: "Što je najbolje, 2001. sam živio u Slavoniji u jednom selu i vozili su nam dostavu devet kilometara u jednom smjeru ako je narudžba bila veća od 70 kn i to besplatno. Sad mi voze 1 kilometar za 50 posto vrijednosti proizvoda. Kakva vremena", na što je drugi dodao kako se i Ryanair promijenio: "Prodaju ti kartu za 9,99 eura i onda se ekipa čudi što mora dodatno platiti za prtljagu, check-in na aerodromu, i da zajedno sjede u avionu. To je poslovni model. A dosta novih kompanija također koriste dumping cijene u početku kako bi ljude navukli na uslugu i onda polako dižu cijene."
Dobivaju li noćni dostavljači te dodatke?
Neki su se pitali hoće li dostavljači koji rade noćnu smjenu po kiši dobiti te novce: "Sumnjam nekako u to. Kažu mi da im uzmu i od napojnice koju im daš u aplikaciji, tako da im radije dam u ruke medu."