Naime, u Francuskoj je uobičajeno da se uz molbu za posao dodaje fotografija.
Francuski znanstvenici, na Appearance Matters konferenciji u Londonu, prezentirali su svoju studiju kojom su utvrdili da žene koje su priložile sliku na kojoj nose haljinu dubljeg izreza imaju veće šanse da budu pozvane na razgovor za radna mjesta prodaje i računovodstva nego žene koje na slici imaju odjevni komad koji manje otkriva, kao npr. okrugli izrez.
Pet puta veće šanse za poziv
Kandidatkinje koje pokažu dublji izrez 5 su puta češće pozvane na razgovor za mjesto prodavačice i 4 puta češće na mjesto za računovodstvo i financije nego one odjevene konzervativno, kaže doktorant Sevag Kertechian sa pariške Sorbonne.
Odijevanje seksi odjeće ženama daje veće šanse da načine prvi korak u procesu dobijanja posla. Naravno, odjeća ne smije biti provokativna, samo tek malo seksi.
Dvije žene, sudionice studije, sličnog izgleda, gotovo identičnog obrazovanja i sposobnosti, te radnog iskustva, podnijele su molbe za posao na 200 radnih mjesta, u prodaji i računovodstvu i financijama tijekom trogodišnjeg perioda. Sto molbi bilo je sa njihovom slikom na kojoj su imale V izrez, a drugih 100 sa slikama u odjeći okruglog izreza.
Ipak je to mala studija
Izazovniji izrez imao je više uspjeha i češće zapeo za oko potencijalnim poslodavcima. Dobile su 62 ponude više za mjesto u prodaji i 68 više za mjesto u financijama nego sa molbama gdje im je slika u odjeći okruglog izreza.
Studija je bila mala i moguće je da se u drugim zemljama ne traži slika uz molbu kao u Francuskoj. Ipak, istraživanje sugerira da je odabir odjeće žene za sliku na molbi za posao, važan da potakne prvi interes poslodavca.
Dr. Kertechian kaže da iznanađuje koliko je slika bila važna za poziv na prvi razgovor za posao u financijskom sektoru jer je to ipak uredski posao. Izbor za prodajni sektor i ne iznenađuje toliko.
Bitno manje žena u tom sektoru
Moguće je da je i činjenica da je među poslanim molbama za poslove u sektoru računovodstva i financija bilo 75 posto muškaraca, utjecala na odabir žena pa su možda zato slike sa izrezom bile učinkovitije.
Kertechian nije ljubitelj stavljanja slika na molbe za posao. Smatra da bi anonimniji proces bio ključan prvi korak u davanju istih šansi za posao koji ovisi više o vještinama nego o izgledu.