Uređaji se ugrađuju u komercijalna vozila, putnička i teretna i na sve vrste motora (benzin-dizel). Na kamionima se posebno isplati ugradnja gasa. Po samo jednoj većoj turi može se isplatiti uređaj.
Vaš auto 'guta' nenormalno? Ovim trikovima značajno ćete smanjiti potrošnju! Caka s prozorima posebno oduševljava
1. Ne vozite u „leru“: Kada stojite u prometu ili krećete ujutro na posao, posebno kada je vani hladno, držanje motora u leru je trošenje goriva i zapravo nije dobro za sam agregat. Naravno, savjeti variraju, u smislu je li bolje isključiti motor ili ga ostaviti da radi kada vozilo stoji. Neki kažu da ako rad motora u leru traje više od deset sekundi, bolje ga je isključiti prije ponovnog polaska. Drugi kažu da je minuta sasvim u redu, a da se nakon toga „baca“ gorivo.
Bez obzira volite li „kratki“ ili „dugi“ režima, kada počnete obraćati pažnju na „ler“, bit ćete iznenađeni koliko često to radite. Potreba za zagrijavanjem motora tako što će se pustiti da radi u mjestu neko vrijeme je jedna od najčešćih zabluda. Moderni motori se ne trebaju zagrijavati ni kada je vani hladno. Zapravo, automobil će se zagrijati brže kada se kreće, a pored toga će se zagrijati i ostali pogonski sklopovi i ulje u mjenjaču, što mnoge pristaše „zagrijavanja u mjestu“ predviđaju.
2. Ispraznite prtljažnik: Nemojte se voziti s nepotrebnim teretom u automobilu. Svakih 100 kg opterećenja povećava potrošnju za oko pet posto. Izbacite iz automobila nepotrebne stvari i olakšajte ga što više možete jer što je auto teži, veća je i potrošnja goriva.
3. Provjerite tlak u gumama: Ispumpane gume su jedan od najčešće ignoriranih problema koji izazivaju povećanje potrošnje goriva. Gume gube pritisak s vremenom (oko 1psi mjesečno) i uslijed pada temperature (oko 1psi na svakih 5 stupnjeva manje). Ispumpane gume također stvaraju i veći otpor (trenje) prilikom kotrljanja, što opterećuje motor i dovodi do većeg sagorijevanja goriva da bi vozilo moglo ići. Zato je potrebno jednom mjesečno provjeravati tlak u gumama.
Tlak se provjerava dok su gume hladne jer zagrijana guma sa zagrijanim zrakom, daje lažan tlak. Tlak u gumama je različit od vozila do vozila i od namjene do namjene pa je najbolje konzultirati se s vulkanizerom ili pročitati u priručniku.
4. Redovno održavanje vozila: Održavanje motora je od velikog značaja za uštedu goriva. Ako je automobilu potreban servis, jednostavno podešavanje paljenja, mješavine zraka i goriva, ubrizgavanja, svjećica i slično, može smanjiti potrošnju za oko 4 posto. Također, vodite računa o tome je li ulje promijenjeno na vrijeme, kao i da je preporučene gradacije. Time se može dobiti još 1 ili 2 posto na manjoj potrošnji.
Dok podešavanje može značiti dosta kada je riječ o potrošnji, održavanje neće u svakom slučaju utjecati na ekonomičnost. Jedan od uobičajenih mitova da će zamjena filtera zraka smanjiti potrošnju. Međutim, to nije točno, bar ne za automobile proizvedene u posljednjih četrdesetak godina. Naravno, obraćanje pažnje na motor nije jedina stvar koja može pridonijeti boljoj ekonomičnosti.
5. „Propuh“: Kada vozite u gradu, otvorite prozore. Tako ćete uštedjeti malo goriva, a i uživat ćete u povjetarcu. I ovdje postoji debata je li efikasnije uključiti klima-uređaj ili otvoriti prozore. Dok radi, AC izvlači energiju iz motora i tako povećava potrošnju goriva, dok vožnja s otvorenim prozorima povećava otpor zraka.
Što je bolje? Iako brzina pri kojoj otpor zraka ima negativniji utjecaj na potrošnju od klima-uređaja, varira od vozila do vozila, generalno je u gradskoj vožnji bolje osloniti se na otvaranje prozora, dok je AC poželjno uključiti tijekom vožnje na autocesti. Brzine na otvorenom putu mogu optimizirati potrošnju, ali do određene granice.
6. Vozite 90: Brza vožnja je „smrt“ za potrošnju. Stići ćete do destinacije brže ako vozite 110 km/h umjesto 90 km/h, ali ćete u isto vrijeme povećati potrošnju goriva za oko 15 posto. Naravno, 90 km/h je prosjek, a izračunavanje idealne brzine u cilju ostvarivanja minimalne potrošnje je nešto složenije. Idealna brzina gravitira između 65 i 95 km/h, s time što sportski orijentiranim automobilima više „odgovara“ gornja, a većim i težim vozilima donja granica spektra.
Umjesto držanja stopala na papučici gasa, pustite automobil da se kreće po inerciji do semafora, koristeći kočnice kasnije, kada za to dođe potreba. Kada se upali zeleno svjetlo, pustite kočnicu, ali nemojte odmah „nagaziti“. Umjesto toga dozvolite automobilu da uspostavi krstareću brzinu, a zatim pritisnite papučicu gasa. Riječ je o par sekundi, ali ovakav stil vožnje kumulativno može donijeti uštedu. Neki vozači ove „mjere štednje“ dovode do ekstrema, tako da im uspijeva pjeva ostvariti potrošnju od samo 2,5 litara goriva na 100 kilometara!
Kako je danas gorivo preskupo, svatko razmišlja o uštedi! Što više vožnje, to je i više zagađenja pa čak i ako niste previše ekološki nastrojeni ovi savjeti bi vam mogli pomoći da zadržite koji euro u džepu.