Budući da ste odlučili kancelariju/radni prostor smjestiti unutar dnevnog boravka te ne žrtvovati spavaću sobu za isti, ne preostaje Vam u puno lokacija za organizirati navedene sadržaje.
Za početak si postavite nekoliko pitanja:
- možete li živjeti unutar Vašeg stambenog prostora s nekoliko kvadrata manje iskorištenih za radni dio?
- jesu li kvadrati koje ćete odvojiti za ured kod kuće dovoljni za Vaše potrebe?
- koji dio dnevnog boravka je najmanje iskorišten?
Kada nađete odgovarajuće odgovore koji će vjerovatno biti pozitivni za prve dvije natuknice, osvrnite se na treću, tj. razmislite o vlastitom dnevnom boravku. Koja je to zona unutar njega koju najmanje koristite, zona s evenutalnim manjkom svjetla ili nedostatkom zida, zona koja je jednostavno ostala neiskorištena, tzv. 'mrtva zona'.
Kad je locirate, napravili ste već puno - imate lokaciju Vašeg budućeg kućnog ureda. Još jedna važna stavka je slijedeća: hoćete li imati isključivo vlastiti privatni ured ili ćete imati vanjske korisnike koji će Vas posjećivati u Vašem home office-u?
Ako ćete imati vanjskih korisnika, stol mora biti što bliže ulazu jer ne želite da Vam svi posjetitelji kruže stanom kako bi sjeli za Vaš radni stol. S druge strane, ako Vam treba isključivo prostor za Vas, njega ćete smjestiti u prije spomenutu, posebno odabranu zonu.
U predložena dva rješenja razmotrene su upravo ove dvije potrebe.
U oba rješenja je kuhinja sa šankom/stolom u visini kuhinjskih elemenata, odvojena od ostatka boravka, čime ste dobili kuhinju i blagovaonicu u jednom. U prvoj varijanti je kancelarija/ured smješten u južnom dijelu sobe, a od ostatka dnevnog boravka odvojena je malim pregradnim zidom. Na taj način dobili ste mogućnost primanja klijenata direktno iz ulaznog prostora, bez interakcije s ostalim dijelom stana.
U varijanti dva je locirana spomenuta zona s najmanjom iskorištenosti te je ista organizirana kao radni dio s dugačkim stolom, te pregradnom prozračnom bibliotekom, koja je radni dio odvojila od ostatka sobe. U ovoj varijanti nije predviđena spomenuta interakcija s vanjskim posjetiteljima.
Bilo da se radi o prvoj ili drugoj varijanti, ostatak boravka je prepušten sjedećem dijelu, koji u oba slučaja stvara malu zonu za sebe, budući da je orijentiran na suprotnu stranu.
Općenito, što se radnog dijela tiče, razmišljajte prvenstveno 'u vis':
- iskoristite police i zidove za sva potrebna odlaganja knjiga, časopisa, magazina ili sl., razmišljajte 'verikalno'
- nemojte se zamarati ili kupovati nepotrebne dodatne komode ili ormariće, jer sve dodatno zauzima već ograničeni prostor
- ako je radni stol preuzak ili nemate dovoljno ladica (ili ih uopće nemate), investirajte u mali ormarić koji se podvuče pod stol
- važne papire ili dokumente možete zaključati u već spomenuti, skriveni ormarić, te na taj način imati organiziran dio potrebne papirologije
- ostatak papira minimalizirajte te sortirajte po bojama ili temama unutar kutija posloženih na policama – papiri se neće dodatno prašiti, a Vi ćete se moći puno lakše snalaziti
Sretno s kućnim uredom, i ne zaboravite eventualne poslovne brige ostaviti unutar radnog kutka....
Savjetuje: Ana Đurđek Kuga, dipl. ing. arh.