Prevara partnera: Razlozi zašto žene ponekad nisu vjerne svojim muškarcima

Image
Foto: Thinkstock, triocean

David Buss, autor studije o prokreaciji, iznosi zanimljive postavke o razlozima ženskog varanja partnera

17.7.2017.
14:00
Thinkstock, triocean
VOYO logo

Studija je Davida Schmitta 2004. godine otkrila da je 60 posto muškaraca i 40 posto žena pokušalo drugim ljudima oteti partnera te da je 60 posto muškaraca i 50 posto žena podleglo takvim nastojanjima. Za razliku od njega Buss u svome radu navodi dva glavna razloga varanja kod žena: osiguranje uspjeha potomstva i dobivanje vanjskih prednosti.

Osiguranje uspjeha potomstva

Image
Foto: thinkstock, Choreograph

Hipoteza o boljem genu predlaže da spolni odnos s muškarcem čiji su geni bolji negoli geni ženinog partnera predstavlja prednost za njezino potomstvo. Žene su također sklonije prevarama ako je muškarac privlačan jer to znači da će i njezino potomstvo biti privlačno, tj. da će se brže razmnožavati te da će imati unuke. Nadalje, žena koja ima djecu s više partnera rodit će genetski različito potomstvo, zbog čega će svakom svome potomku omogućiti uspjeh u različitim okolinama. Jedno će dijete tako naslijediti inteligenciju dok će drugo naslijediti fizičku snagu, karakteristike koje omogućuju prednost zavisno o tome u kakvoj se okolini njezini potomci nalaze. Hipoteza o plodnosti u pričuvi, pak, sugerira da do prevare dolazi ako ženin partner ima smanjenu plodnost jer na taj način ona omogućuje daljnje razmnožavanje svojih gena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobivanje vanjskih prednosti

Image
Foto: thinkstock, puhhha

Hipoteza o prikupljanju sredstava govori da žene koriste seks kao bi došle do novca i poklona, odnosno nekad do hrane i skloništa. Žene seks koriste i kao trampu za zaštitu svoje djece i ostalih članova obitelji. Hipoteza o povećanju, s druge strane, predlaže da žena vara kako bi svoj status uzdigla iznad ljudi koji su joj slični ili da bi dobila viši društveni status. Čime se otvara i mogućnost da žene to rade kako bi povećale svoju privlačnost ili kako bi svojeg dosadašnjeg partnera zamijenili superiornijim, piše Psychology Today.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo