Nije posebna tajna da svi mi uvijek radije biramo domaće proizvode. Privlačnost prema domaćim namirnicama kod mnogih od nas seže još u djetinjstvo jer uvijek kada pomislimo na domaće, mislimo na kvalitetne svježe i lokalno uzgojene sastojke, tradicionalne recepture, koje se prenose s generacije na generaciju s mnogo pažnje, ljubavi i uloženog truda. Domaće proizvode volimo i zato što želimo podržati naše proizvođače i poljoprivrednike, ljude koji vrijedno rade i održavaju tu tradiciju domaće autohtone proizvodnje živom, a kupnjom tih proizvoda i mi sudjelujemo u njihovom prosperitetu i razvoju.
S tom vizijom, trgovački lanac Lidl je točno prije 10 godina pokrenuo brend „Okusi zavičaja“ te u svoju raznovrsnu ponudu uvrstio 60 proizvoda hrvatske proizvodnje, a tu su se, osim lokalno uzgojenog povrća i voća, pronašli i kvalitetni domaći suhomesnati proizvodi, mliječni proizvodi i mliječne prerađevine te riblje prerađevine, sve proizvedeno po tradicionalnim recepturama.
Okruglih 10 godina podrške domaćoj kvaliteti i tradiciji
Od samih začetaka ovog projekta cilj je bio podržati, promovirati i osnažiti proizvođače i mala obiteljska gospodarstva iz cijele zemlje tako što će postati Lidlovi partneri i dobavljači pa će samim time njihovi proizvodi postati dostupni na policama Lidlovih trgovina diljem Hrvatske.
Tijekom ovih deset godina ponuda domaćih proizvoda brenda „Okusi zavičaja“ u Lidlovim trgovinama postepeno se širila, a s vremenom se raširila i na segment neprehrambenih proizvoda, kao što su sapuni, kozmetika i sredstva za čišćenje. „Okusi zavičaja“ kupcima u Lidlu danas već nude bogat izbor od nekih stotinjak proizvoda, uz još tridesetak u povremenoj ponudi. Zahvaljujući svojoj kvaliteti, pouzdanosti i izvrsnoj vrijednosti za novac, „Okusi zavičaja“ prometnuli su se u izuzetno popularan brend među kupcima koji rado isprobavaju nove proizvode i ostaju vjerni već poznatim domaćim proizvodima.

Ove je godine, povodom obilježavanja velike i okrugle 10. obljetnice „Okusi zavičaja“ trgovački lanac Lidl odlučio dodatno obogatiti ponudu ovog brenda i raspisao natječaj „Hrvatskih ruku djelo“, te pozvao sve domaće proizvođače i mala obiteljska gospodarstva da prijave svoje proizvode i tako postanu Lidlovi dobavljači.
Novih 35 dobavljača iz svih dijelova Lijepe naše
Uvjet je bio da je riječ o proizvodima vlastite proizvodnje i da su proizvodi hrvatskog porijekla, a na natječaj se prijavilo ukupno 200 poljoprivrednih proizvođača prehrambenih i neprehrambenih proizvoda iz različitih dijelova zemlje. Od velikog broja prijava Lidl je odabrao 35 novih domaćih proizvođača i OPG-ovaca, a njihovih stotinjak autohtonih proizvoda već će od prosinca biti dostupni u Lidlovim trgovinama diljem Hrvatske.
Od novih proizvoda s oznakom „Okusi zavičaja“ Lidlovi kupci će moći uživati u okusima domaće tjestenine, ručno rađenih slastica, novog sira i kulena, kušati izuzetno kvalitetno vino i craft-piva domaćih proizvođača, a u svojim kuhinjama koristiti i najkvalitetnija lokalno proizvedena maslinova ulja i ekobrašna. U pogledu nove ponude neprehrambenih proizvoda brenda „Okusi zavičaja“ stižu izvrsni domaći proizvodi poput prirodne kozmetike i deterdženata.

Predstavljanje 35 novih dobavljača i proslava 10. obljetnice brenda „Okusi zavičaja“ održana je na seoskom gospodarstvu Kezele u Moslavini, a uz predstavnike Lidla prisutno je bilo i nekoliko već postojećihi iskusnih Lidlovih dobavljača, domaćih proizvođača čije proizvode prepoznajemo po etiketi „Okusi zavičaja“.
Osim rasta broja dobavljača, važno je istaknuti benefite domaćih proizvođača koji su kroz partnerstvo s Lidlom ostvarili rast i razvoj svojeg poslovanja, omogućili unapređenje poslovnih procesa, nova zapošljavanja, ali i stekli brojne certifikate i priznanja koja svjedoče o kvaliteti njihovih proizvoda. Jedan od njih je i Marijan Balić iz OPG-a Balić, dugogodišnji Lidlov dobavljač, koji je kazao kako je početak suradnje s Lidlom označio i uzlaznu putanju u njegovom poslovanju.
„Automatizirali smo gotovo svaki dio poslovanja te omogućili stalno zaposlenje našim djelatnicima. Ponosni smo nositelji certifikata GLOBALGAP i GRASP, koji su garancija da se pridržavamo dobre poljoprivredne prakse, a naši kupci jedu zdravstveno ispravnu hranu. Svake godine postupno povećavamo proizvodnju te uskoro planiramo uvesti još jedan proizvod. Kada se bavite ovako kapitalno i radno intenzivnom proizvodnjom pod otvorenim nebom, često su svi izgledi protiv vas, ali sve je puno lakše kada imate partnera kao što je Lidl“, kazao je Marijan Balić.

Ovom prilikom okupljenima se obratio i Bojan Vuković, član Uprave za nabavu i marketing Lidla Hrvatska. "Još od dolaska na hrvatsko tržište Lidl pruža snažnu podršku hrvatskom gospodarstvu pa tako danas surađuje s više od 200 domaćih dobavljača, a njihov popis se svake godine povećava. Projekt „Hrvatskih ruku djelo“ samo je nastavak poticanja domaće proizvodnje, a naša je misija i dalje raditi na širenju asortimana prirodnih, lokalno uzgojenih i održivih proizvoda“, poručio je.
Sadržaj nastao u suradnji RTL native kreativnog tima i Lidla!