Paco Rabanne rođen u Španjolskoj, bio je sinonim za estetiku i najprodavanije parfeme, a preminuo je u 88. godini u Portsallu u Francuskoj.
Njegovu smrt potvrdila je španjolska grupa Puig, koja kontrolira modnu kuću Paco Rabanne i brend parfema.
Umrla ikona dizajna i parfema
“Paco Rabanne učinio je transgresiju magnetskom. Tko bi drugi mogao navesti moderne Parižanke da žele haljine od plastike i metala? Tko bi osim Paca Rabannea mogao zamisliti miris pod nazivom Calandre, što znači ‘automobilski roštilj’ i pretvoriti ga u ikonu moderne ženstvenosti?”, rekao je José Manuel Albesa, predsjednik Puigovog odjela za modu i ljepotu.
"Duboko sam ožalošćen zbog smrti gospodina Paca Rabannea. Povijest Puiga i Paca Rabannea započela je kasnih 1960-ih lansiranjem Calandrea, parfema nastalog ubrzo nakon što je dizajner objavio ‘12 nenosivih haljina od suvremenih materijala’, rekao je Marc Puig, predsjednik i glavni izvršni direktor Puiga.
“Njegova glavna osobnost je bila odvažna, revolucionarna i provokativna vizija, prenesena kroz jedinstvenu estetiku. On će ostati važan izvor inspiracije za modne i mirisne timove Puig, koji neprestano rade zajedno kako bi izrazili radikalno moderne kodove gospodina Paca Rabannea. Izražavam iskrenu sućut njegovoj obitelji i onima koji su ga poznavali”, rekao je Puig.
Paco Rabanne
Stekao popularnost šezdesetih
Rabanne, koji je stekao međunarodnu popularnost 1960-ih, povukao se iz mode 1999. i rijetko je bio viđen u javnosti.
Puig je oživio Rabanneov posao 2011., prvo s indijskim dizajnerom Manishom Arorom. Francuz Julien Dossena, vodi modnu kuću od 2013. godine.
Iako najpoznatiji po svojim metalik kombinacijama, Rabanne je svoju prvu kolekciju predstavio 1966. godine koristeći plastiku. Debitantska kolekcija pod nazivom “12 nenosivih haljina u suvremenim materijalima” razbjesnila je francuski modni tisak, istovremeno stavivši Rabannea na kartu i odredivši smjer njegove dizajnerske budućnosti.
Potaknut entuzijastičnim američkim sljedbenicima i duhom eksperimentiranja iz 1960-ih, Rabanne je prešao s plastike na metal, papir, gumbe i krzno, usput odijevajući Miju Farrow, Audrey Hepburn i Jane Fondu. Iako su njegovi dizajni bili netradicionalni, rekao je: “Ja sam jedan od najklasičnijih kreatora mode. Saint Laurent, Balenciaga, Givenchy i Cardin su barok.”
Ipak, zahvaljujući korištenju alternativnih i industrijskih materijala, Rabannea se više smatralo futurističkim modnim vizionarom nego klasičnim kreatorom. Rabanneove vizije budućnosti sežu dalje od mode.
Rabanne je također predvidio važnost uloge interneta u maloprodaji i marketingu te je bio jedan od prvih dizajnera koji su lansirali miris online sredinom 1990-ih. Koristeći sada već ugašenu stranicu za e-trgovinu CyberShop, Rabanne miris XS Pour Elle napravio je svoj debi online nekoliko mjeseci prije nego što je stigao na police robnih kuća, što je bio pionirski potez u to vrijeme. Rabanne je otišao korak dalje u promociji i sam je sudjelovao u razgovoru uživo na stranici, piše WWD.
Paco Rabanne