Hrvatska influencerica Andrea Fabrić je u videu na svom Youtube kanalu progovorila o zaradama u najpopularnijem zanimanju današnjice. Tvrdi da se cijene razlikuju od osobe do osobe te da nije isto kupuje li klijent story, post, oboje ili paket od nekoliko objava. Profil s 10.000 pratitelja za post o nekom proizvodu može naplatiti 100 eura, a za post i story oko 150 eura. Ako klijent traži više objava, tvrdi da je moguć i popust.
Cijena raste ovisno i o angažmanu pratitelja, ako on iznosi 30 posto cijena posta može dosegnuti i 200 eura. Influencer s 40.000 do 60.000 pratitelja za post može tražiti od dvije do tri tisuće kuna, ovisno o angažiranosti pratitelja. Oni koji imaju 100.000 pratitelja post mogu naplatiti od 3000 do 6000 kuna. Andrea ističe da nju trenutno prati 130.000 ljudi.
'Svi plaćamo porez'
Oni sa 150 do 200 tisuća pratitelja mogu tražiti od 6000 pa sve do 8000 kuna za post. Istaknula je i da se za jednogodišnje ugovore sa sponzorima daje i određeni popust. Cijena sponzoriranih videa na Youtubeu je i dvostruko veća, no ona ovisi o tome na koji se način proizvod promovira. Iako se, kako kaže, ne obazire na komentara ispod članaka o influencerima, jedan je ipak iritira.
"Plaćanje poreza. Odmah ću dati odgovor na takve stvari, a to je da većina nas influencera ima svoje firme, ili će tek imati svoje firme ili posluju preko studentskog ugovora ili ugovora o radu. Hvala vam puno o vašoj brizi o mom i našem porezu, ali mi ga svi uredno plaćamo, pa se ne morate brinuti o našim porezima, doprinosima i mirovini, s obzirom na to da se tu jako puno proteže rečenica da nemamo staž", rekla je.
Ništa od godišnjeg
Osvrnula se i na predrasudu da influenceri ne rade ništa. "Mi imamo tu slobodu da možemo raditi kad hoćemo i koliko hoćemo, doma iz kreveta, ali to ne znači da ne radimo ništa", rekla je te dodala da posao koji oni odrađuju u velikim firmama odrađuje nekoliko ljudi. "Ono što mi znamo i radimo, negdje će trebati zaposliti pet ljudi. Fotkam sama sebe ili kad me fotka netko drugi namjestim mu sve i kažem da ponovi, znam fotkati, znam editirati fotke, snimam video, editiram videa, pratim analitiku, radim komunikaciju s klijentima...", nabrojala je Andrea te istaknula da svoju publiku neće prodati za bilo što, odnosno da ne ide za novcem, nego za kvalitetom.
Dodala je i da nema godišneg odmora jer ako te nema dva tjedna na društvenim mrežama, padaš.