Čini se da su se ljubitelji glazbe širom svijeta konačno zasitili YouTube-a, Spotifyja i sličnih video i glazbenih online servisa. Sve više reklama na internetu značajno kvari korisničko iskustvo za mnoge, naročito ako je u pitanju samo slušanje glazbe. Također, gotovo i da nije bilo nikakvih većih i suštinskih promjena u samom načinu funkcioniranja ovakvih 'streaming' platformi gotovo jedno desetljeće, a ako korisnici ne žele reklame - moraju plaćati i pretplatu.
Zato ne čudi da kompakt diskovi i audio kasete sada doživljavaju novu i neočekivanu popularnost. Naročito su popularni prijenosni uređaji, walkman i discmani, koji na internetu dostižu i stotine dolara - rabljeni.
Novi trendovi
Ovaj trend je primijetila i industrija elektronike, pa je tako jedna od lidera na tržištu prijenosnih glazbenih uređaja 'Fiio' upravo predstavio svoj prvi walkman, koji ima i neke moderne opcije, poput punjenja baterije putem USB-C konekcije, baš kao kod smartfona. Očekivano, najviše novih CD i kasetnih uređaja dolazi iz Kine, ali je u porasti i tržište Hi-Fi opreme poznatih brendova, te neke modeli CD playera koštaju i po par hiljada dolara.
Stručnjaci ukazuju da je ovome najviše doprinijela tzv. 'Generacija Zoomera', rođenih između 1995 i 2012. Ovi mladi ljudi nikada nisu koristili kasete i CD playere u vrijeme njihove najveće popularnosti, te je za njih ova tehnologija sasvim nova. Uz sve ovo, povratak CD-a i kaseta odgovara i glazbenoj industriji jer mogu prodavati specijalna izdanja albuma, uz različite druge proizvode, poput majica ili figura, u paketu.
Također, brojni novi mladi bendovi, DJ i hip-hop umjetnici sada izdaju svoje uratke isključivo na CD-u i kasetama, što daje i dozu ekskluzivnosti njihovoj muzici. U SAD je prošle godine prodano oko 37,5 milijuna kompakt diskova, a očekuje se da će ove godine ta brojka biti negdje oko 41 milijuna prodanih albuma.
POGLEDAJTE VIDEO:Sluša se domaća glazba, rukometaši idu po novu pobjedu: 'Moramo ih slomiti'