U godini kada su prešli dvije dekade postojanja (uključujući petogodišnju pauzu) najavom novog studijskog albuma za sredinu rujna, reizmislili su staru paljevinu i energiju. Mahniti kovitlac baznih rock and roll akorda spljošten, stješnjen, razmahan, unakažen u njihovoj medley verziji putovanja kroz dosadašnje stvari i najave nekoliko novih naslova s dolazećeg Meat And Bone prokazuje ih kao savršeno nadopunjujući organizam koji frenetično uživa u svirci.
Drugi gitarista Judah Bauer rijetko viđenim cool stavom drži Jonova intermezza, dok bubnjar Russel Simmins ne posustaje tamaniti đavola iz konstrukcije svog oružja. Zato vrijeme legendarni seksipilni frontmen urliče, navija, zahvaljuje, poziva na znoj, uz neizbježna tepanja publici s baby i honey, da bi uz zaključnu kakofoniju završio show preskačući zaštitnu ogradu i nestajući negdje među nekoliko tisuća razvaljenih posjetitelja. Svaka analogija s penetracijom je svojski namjerna. Prije njega će velški noise rockeri Future Of The Left jednako brutalno ritmički stvoriti monolitni zid čvrstog zvuka rokajući po dosadašnjoj diskografiji i predstavljajući aktualni album Polymers Are Forever, a domaći Erotic Biljan & His Heretics potruditi se braniti boje garažnog rock and rolla made in Croatia na hrapavom engleskom.
Golem i Elemental su platili cijenu daleko jačih izvođača paralelno s njihovim nastupima, da bi kultni Michael Gira sa svojim Swansima fanovima poklonio još jednu dozu ravnocrtnog repetitivnog zidanja buke do razine bola. Miljenici britanskog pressa Wild Beasts nemaju baš ništa zvijerski u sebi i svom snolikom putovanju po granicama Radiohead franšiza bivajući pritom sasvim ugodnim i interesantnim bendom za slušanje. Daleko bi bolje funkcionirali u manjem prostoru nego na najvećoj pozornici gdje se gubila komunikativnost s publikom.
Jedni od najtraženijih mladih hype bandova iz Velike Britanije posljednjih godina su trojka The XX. Uz interesantan atmosferski soundtrack mirenja Portisheada i Joy Divisiona ovi su mladi mračnjaci toliko ravnocrtni da hitovi i hype Crystalized, Angels, istoimenog debi albuma i skorašnje objave drugog, ne objašnjavaju svojim nastupom u čemu bi to trebao biti trik i odgonetka toliko neumjerenog hvaljenja i slavlja njihove repetitivne šaptalačke depresije u plavim nijansama i ružičastim tonovima. Uz još jedan naglasak na izvanredan razglas za nastupa velike većine izvođača (traljavost zvuka za nastupa Dječaka jedna je od iznimki koja bi trebala potvrditi pravilo), odličnu atmosferu, raznovrstan izbor bendova, Terraneo festival je već druge godine postojanja potvrđen kao najozbiljniji i najkvalitetniji glazbeni festival u Hrvatskoj svih vremena, napose zato jer ga, bar što se uske jezgre festivala tiče, rade ljudi koji vole glazbu i znaju ponešto o njoj, za razliku od dobrog dijela njihove konkurencije. Stoga, velika podrška da ih ne izjede recesija i da imaju nastavak ne samo 2013. godine.