Spotify je nedavno objavio gomilu brojki koji detaljno pokazuju s kolikom točnom premoći metal vlada streamanim radio- valovima. Napravljena je studija koja je trebala odrediti koji žanr ima najodanije fanove.
"Da bi izmjerili lojalnost žanru, podijelili smo broj streamova koji je svaki tipični glazbenik imao s brojem slušatelja," rekli su u Spotifyu.
Nije pretjerano iznenađenje da je heavy metal apsolutni pobjednik. Od Portugala, preko Sjedinjenih Država, pa sve do (naravno) Norveške, metal je je uvijek među prvih deset, a najčešće i među prvih pet, žanrova s najodanijim slušateljstvom.
Heavy metal je i na globalnom prvom mjestu, s pop glazbom kao daleko drugom, dok su folk i hip-hop duboko ispod.
Spotify je bazirao rezultate po slušanosti tipičnih bendova za svaki žanr, a šampioni metala su bili: Metallica, Slayer, Judas Priest, Iron Maiden, Sepultura, Pantera, Cradle of Filth i Anthrax.
Dok fanove drugih žanrova najčešće privlače najnoviji glazbenici, metalski fandom se proteže kroz generacije. Nove članove se potiče da slušaju i cijene stare bendove te da grade kronološko znanje s time da ne zanemaruju najnoviju glazbu. Širi glazbeni vidici znače i veću prodaju.
Iako takav pristup nije isključivo vezan za metalce, oni ga se definitivno najvjernije drže.
Fanovi heavy metala širom svijeta još uvijek često kupuju fizičke nosače zvukova, majice kao i tiskane časopise i fanzine.
Unatoč tome, kao i činjenici da i danas, godinama nakon vrhunca heavy metala u '80-tim i '90-tim, postoje tisuće aktivnih metal bendova šira zajednica još uvijek ne prihvaća heavy metal kao umjetnost.
Umjesto toga članci koji opisuju žanr često kao da opisuju neko novootkriveno amazonsko pleme - "Vjerovali ili ne, fanovi heavy metala postoje još i danas, u 21. stoljeću, i prakticiraju svoje čudne običaje i plemenske rituale daleko od znatiželjnih očiju..."
Kao što podaci Spotifya pokazuju, heavy metal je globalan posao, a metalci su posvuda. Komercijalni mediji i glazbena industrija sami sebi škode kad ignoriraju veliku količinu predanih, međusobno povezanih fanova većina kojih ne oklijeva potrošiti nadprosječne količine novca na svoj bend, bilo kupujući fizičke albume i majice, bilo odlazeći na koncerte i festivale.