Veliku Zlatnu Arenu za najbolji film, režiju, scenarij dobio je film Bobe JelčićaObrana i Zaštita uz obrazloženje žirija pod predsjedanjem Petra Krelje:„Film Obrana i zaštita Bobe Jelčića odlikuju brojne vrline, odličan scenarij, nadahnuta režija, funkcionalna kamera i sve od reda odlični glumci.“
Najboljim glumcem i glumicom proglašeni su Bogdan Diklić i Nada Đurevska iz istog filma. Najbolju sporednu mušku dobio je Nikša Butijer iz Brešanove Svećenikove djece i Lana Barić iz filma Lukasa Nole Šuti. Publika je, glasovanjem za Nacionalni program prikazan u Areni, dodijelila nagradu publike Zlatna vrata Pule filmu Kauboji redatelja Tomislava Mršića produkcijske kuće Kabinet, s prosječnom ocjenom 4,79, dok je Hrvatsko društvo filmskih kritičara dodijelilo nagradu Oktavijan redatelju Bobi Jelčiću za film Obrana i zaštita, s prosječnom ocjenom 4,17. Totalni trijumf u selekciji manjinskih koprodukcija dobio je film Krugovi redatelja Srdana Golubovića uz obrazloženje:„Moćan film o snazi zla, dobrote i praštanja koji nas podsjeća da herojstvo ima vrijednost i da žrtva nije uzaludna.“
Ove godine Pula je podsjećala na zlatna izdanja za vrijeme Jugoslavije kada se festival opravdano smatralo najbitnijim regionalnim filmskim događajem. Ne samo zbog produkcije već i kvalitete ponuđenoga. Pridonijeli su tome likovi i djela ovogodišnjih gostiju poput Slavka Štimca, Milene Dravić, Ljubiše Samardžića i još uvijek iznimno atraktivne Nede Arnerić koja je bila predsjedavajućom ocjenjivačkog žirija za međunarodni program. Osim tog prisjećanja, činjenici najveće Pule otkad je Hrvatske pridonijelo je 14 filmova u službenoj konkurenciji nacionalnog programa.
//www.youtube.com/embed/GJDf7BUMQp8
Najelementarnijom logikom kvantiteta bi morala isprovocirati kvalitetu pa se na dvoznamenkasti broj igranih filmova valjalo računati i na jednaki odjek u smislu filmova vrijednih pažnje. Dva od njih već su svoj filmski život okrunili sjajnim nacionalnim kino rezultatima. Brešanova gorka komedija "Svećenikova djeca" s oštrom kritikom katoličkog populizma sadrži sve elemente zbog kojih se Brešana opravdano smatra najvažnijim, najtraženijim i najsigurnijim redateljem ako je do feedbacka publike, dok je "Zagonetni dječak" Dražena Žarkovića nastavio avanture odličnog Kušanovog Koka.
"Visoka modna napetost" Filipa Šovagovića jedan je od onih smušenih, zbrzanih, nadrealističkih, jasnih preslika idejne lucidnosti ali režiserskog nesnalaženja u kroćenju filmskog kaosa, "Kauboji" Tomislava Mršića su najvjerojatnije novi kino hit i blockbuster koji će pratiti jednako uspješnu kazališnu predstavu, Matanićevi "Majstori" su pokušaj romantiziranja i povratka na debitantsku "Blagajnica" foru. "Vis A Vis" Nevia Marasovića otkrivat će kvalitete Janka Popovića Volarića ne samo kao sapuničastog glumca u zanimljivoj stilskoj metafilmskoj igri snimanja filma o snimanju filma, prilagođeno opet otočkoj atmosferi. "Projekcije" Zrinka Ogreste silazi u područje komornog filma, karakterne drame većinski realizirane iz subjektivnog kadra, dotle je "Šuti" Lukasa Nole dobačaj i detaljan uvid u depresiju veza i tematiku nasilja nad ženama, dotle "Hitac" Roberta Orhela izgleda i funkcionira kao jedna produžena TV epizoda kriminalističke serije. "Oproštaju" Dana Okija ne manjka ambicije, dotle o filmskim dostignućima "Simona Čudotvorca" Petra Oreškovića i trilera "Nije sve u lovi" Daria Pleića, valja se držati zlatne umjerene sredine.
//www.youtube.com/embed/B51Ilb2d4C4
Jednako kao i odlukama ocjenjivačkog suda "Obrana i zaštita" Bobe Jelčića na počelima novog vala rumunjskog filma s minimalističkim intervencijama, dokumentarnim dugim kadrovima, priča priču o danu jednog umirovljenika u etnički podijeljenom Mostaru, čineći to na vrlo suptilan i uvjerljiv način odgonetajući destruktivne sile malih i provincijskih karaktera i osuda tuđih postupaka iza susjednih vrata. Uz vrhunske glumačke izvedbe odnosni je film jedan od onih koji ne privlači publiku u kina ali zadovoljava svakog iole ambicioznijeg filmskog gledatelja koji od pokretnih slika traži priču i presliku života.