arti-201105220233006Da je YouTube postao mjerilo popularnosti i moćniji od drugih medija, pa čak i televizije, mišljenja je i Tonči Huljić.
'Tko normalan radi pjesmu za šačicu ljudi i struku? Ne živi se od toga, živi se od YouTubea! Tamo se radi', komentirao je skladatelj Tonči Huljić, koji je objasnio kako sada radi samo za YouTube.
'Promijenio sam taktiku, odsad pjesme pišem samo za YouTube. Danas se sve vrti oko živih nastupa, a YouTube je besplatna promocija, pa sa spotom grupe Madre badessa neću ni ići na televiziju. Klikovi su bitni, trebam ih radi ugovora s inozemnim tvrtkama', rekao je Huljić.
Upravo u takvom razmišljanju leži formula za punjenje najvećih koncertnih dvorana. Jer najslušaniji pjevači na tom internetskom servisu, sviđalo se to nekima ili ne, upravo su oni kojima su dvorane, stadioni i arene postali premaleni, Huljićevi Jelena Rozga i Magazin, pa Severina, Thompson, Nina Badrić, Tony Cetinski, Gibonni te Lana Jurčević, koja se slavom na YouTubeu i te kako ponosi.
Njezinu pjesmu Odlaziš na internetu je poslušalo 1,226.178 slušatelja.
'S financijske strane to ne znači apsolutno ništa, s obzirom na to da živimo u Hrvatskoj. Ali, izvođači vani mogu živjeti od klikova. Zasad mi je priznanje što su moji spotovi toliko gledani, a pjesme slušane jer se to reflektira kroz nastupe', kaže Jurčević.
'Nemamo naknade od YouTubea. Isplaćuju ih samo u Americi i Velikoj Britaniji. U Hrvatskoj se to neće regulirati u skoroj budućnosti', veli i Huljić. Koliko onda gube domaći izvođači?
'Klikove na djela hrvatskih autora iz Hrvatske u ovom trenutku ne možemo naplatiti. YouTube sklapa ugovore u zemljama u kojima ima svoju domenu', potvrdila je Marina Ferić Jančić, glasnogovornica Hrvatskog društva skladatelja. No, naknade se, kaže, isplaćuju ako se hrvatska djela slušaju u zemljama koje s YouTubeom imaju dogovor.
Rozga, Severina i Magazin u tom slučaju, dakle, najviše će zaraditi, dok bi brojni osvajači Porina za preživljavanje u Londonu ili New Yorku ipak morali 'oprati i pokoji tanjur'. Sviđalo se to nekima ili ne...
Zbog velikog broja istih spotova, nemoguće je za jednu pjesmu pronaći točan broj klikova. No, neke od njih ipak uvjerljivo vode ispred drugih.
BižuterijaJelene Rozge ima 5,454.415 klikova i to je naš najslušaniji hit na YouTubeu.
Severinin Gas, gas ne zaostaje i ima ih čak 4,727.525, Magazin i Sijamski blizanci omiljeni su na internetu s 3,082.014 klikova.
Nina Badrić i Da se opet tebi vratim ima 2,494.713 klikova, dok su Thompson i Miroslav Škoro s pjesmom Sude mi skupili 2,015.847 klikova.
Vezani članci:
arti-201105220233006 arti-201105200036006 arti-201105150302006