Ludi šeširdžija režirao Alisu u zemlji čudesa!

Halucinacije Tima Burtona smo navikli gledati, ali se ne prestajemo čuditi, tko mu, do vraga, dopušta snimati njegove ludosti. (Možda je odgovor u tome što mu filmovi zarađuju brdo para)

5.3.2010.
12:08
VOYO logo

Ne bi Tim Burton održao svoju reputaciju osobenjaka i umjetnika da je samo ekranizirao Alisu u zemlji čudesaLewisa Carrolla. Ne, njegov se film zbiva nekih 12 godina nakon originalnog Alisinog boravka u podzemlju. Ona ima 19 godina, postala je samostalna i svojeglava djevojka koja se ne uklapa u strogi i kruti svijet viktorijanske Britanije s kraja 19. stoljeća koji je ženi predvidio neku drugu ulogu, a ne spašavanje zemlje od zmaja kojeg kontrolira Crvena kraljica spremna uništiti svijet kojim je u međuvremenu zagospodarila. A baš je to zadatak kojeg je dobila Alisa nakon što se ponovo, prateći Bijelog zeca, survala u podzemlje, ne sjećajući se svoje nepažnje koja ju je prvi puta dovela tamo, niti onoga što je slijedilo. Na ovom mjestu se morate upitati otkuda čovjeku toliko hrabrosti (ili ludosti) da se uhvati vlastite obrade jedne od najčudnijih i najljepših priča koja je u kolektivnoj svijesti čovječanstva već više od stotinu godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Burton je najbolje sam sebe i svijet unutar svoje glave najbolje predstavio u svom, do sada, najboljem filmu Edwardu Škarorukom. Bila je to njegova prva suradnja s Johnnyjem Deppom, koji će kasnije igrati glavnu ulogu u skoro svakom njegovom kasnijem filmu (ukupno sedam), među kojima su i posljednja četiri. Priča o mladiću kojeg je stvorio izumitelj, ali je umro prije nego ga je uspio dovršiti i ostavio mu škare umjesto ruku i ostavio ga neka živi sam u kući na brdu iznad jednog američkog predgrađa je priča njegovog života. Rođen je prije 52 godine i odrastao u Burbanku, 15 km sjeverno od Los Angelesa. Predgrađa Burbanka su tipična američka predgrađa sa svojim kućicama u nizu, osunčanim dvorištima, zelenim travnjacima i srednjim školama. Burton je bio povučen i umjetnički tip, te se nije uklapao u svijet u kojem su se kose vijorile nošene vožnjom u kabrioletima i gdje su najveći frajeri bili igrači školske ekipe američkog nogometa koji su onda kupili i najbolje komade. Zadovoljstvo je našao u slikanju i gledanju filmova. Horor filmove je obožavao i kasniju je inspiraciju za svoje filmove često nalazio u tim filmovima koje je gledao u mladosti. Srećom, Burbank je poznat kao 'medijski glavni grad svijeta', jer mnoge velike medijske kompanije i one iz industrije zabave imaju sjedišta ili produkcijske pogone u njegovom središtu. Među njima su grupacija Warner Bros., NBC Universal, The Walt Disney Company, Cartoon Network, Viacom i PBS. Baš je u studijima Walt Disneya Tim Burton početkom osamdesetih pronašao svoje prve poslove kao animator i autor nekoliko kratkih filmova. Njegov je rad bio zapažen i 1985. je dobio prvi dugometražni film Pee-Wee's Big Adventure. Zaradio je lovu i tri godine nakon toga je dobio drugi film, Beetlejuice, koji je zaradio još više. Studiji su ga primijetili, redateljska zvijezda je rođena. Batman i Batman se vraća su razbjesnili neke fanove, ali Burton je bio čvrst i siguran u svoju viziju Viteza tame. Rezultat je bio spektakularan na kino-blagajnama i omogućio je cijeli val filmova o super-herojima koji traje do danas. Trebamo li mu zahvaliti na tome, s obzirom na kvalitetu nekih od tih filmova (Batman i Robin, Fantastična četvorka, ha?), o tome možemo raspravljati. Na račun tih svojih uspjeha, mogao je svaki kasniji svoj projekt raditi upravo onako kako je htio. U većini slučajeva se to pokazalo uspješnom formulom s obzirom na zaradu njegovih filmova, ali oni koji su voljeli njegove ranije filmove će se uvijek žaliti kako je Burton sklon zanemariti priču i ljudskost svojih neobičnih likova kako bi se zadržao na onom beskrajno čudnom i melodrami.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo