Američka su kina 2002. godine prodala 1,57 milijardi ulaznica. Godine 2014. ta se brojka smanjila na 1,26 milijardi. To ne bi bio tako velik pad da se zanemari činjenica da između tih dviju godina američka populacija nije porasla za 30 milijuna.
Sličan pad u prodaji dogodio se i u ostatku svijeta.
Kako piše Mandatory, razloga za to što kina više nisu hit ima mnogo. Ovo je deset najočitijih.
1. Filmovi
Nastavak priči o ribici je popularniji od nastavaka Zoolandera i Dana nezavisnosti, što znači da poanta nije u samom filmu već u svemu oko njega. Potraga za Dorom se čekala 12 godina - za to vrijeme je produkcija zarađivala na prodaji svega što je imalo ikakve veze s Nemom. Sada će zarađivati na svemu što na sebi ima nacrtanu/otisnutu Doru.
2. Teško se koncentrirati na samo jednu stvar
U 21. stoljeću je ljudima teško mirno sjediti dva sata. Ljudi su navikli na društvene mreže i video igrice koje zaokupljaju njihov mozak, tako da gledanje filma jednostavno nije dovoljan izvor dopamina. To je kao da ste deset godina bili na heroinu, a onda ste prešli na aspirin. U filmovima nema ničeg posebnog. Većini ljudi su to samo slike koje se miču, bez mogućnosti interakcije.
3. Kina su puna glasnih ljudi, mobitela i razbacanih kokica
Velika kina su poput zooloških vrtova: gužva je, jako je glasno i smrdi.
4. Grickalice su skupe poput suhog zlata
Iako nema ničeg boljeg od kokica koje vam je ispekao netko drugi i kole za koju 15 minuta gunđate da je 'čista voda', a ipak je pijete i svaki put kupite, činjenica je da vam za odlazak u kino ode pola plaće. Uz ionako skupe ulaznice, tu su još i svakakve preskupe šarene stvari od kojih trunu zubi i mozak koje morate kupiti. Ljudi radije ne idu u kino nego da troše novac na te gluposti, jer ići u kino i ne kupiti grickalice je kao da ste vidjeli Pokemona, a niste ga pokušali uhvatiti.
5. Hollywood ne nudi ništa novo
Batman v Superman: dawnof Justice, X-Men: Apocalypse i Deadpool su jedni od najgledanijih filmova prošle/ove godine, no koliko zapravo filmova na temu 'kako je sve počelo' morate pogledati? Hollywood previše analizira postojeće priče, a premalo kreira nove.
6. Zlatno je doba televizije
Uz serije koje svake večeri prikuju milijarde ljudi uz televizijske ekrane, tko uopće želi pogledati film i u dva sata saznati apsolutno sve? Momci s Madisona, Igra prijestolja, Fargo i ostale hit-serije preuzele su kino-publiku.
7. Ljudi moraju ići piškiti ili popiti vode
Zgodnije je moći stisnuti pauzu i nastaviti gledati film nakon što na WC-u odigrate jedan Candy Crush nego gledati film i ne moći se koncentrirati na radnju jer morate na toalet. A otići usred filma je neisplativo (a i svi će vam cmakati i okretati očima budete li ih dizali sa sjedala).
8. Adam Sandler je potpisao ugovor s Netflixom
Netflix, Hulu, Amazon i YouTube kradu publiku kinima. Gledatelji ostaju kod kuće, a budžeti za snimanje filmova su manji. Glumci radije potpišu ugovor s nekim od navedenih online platformi i snime nekoliko filmova nego da riskiraju profit i ovise o tome hoće li se kome dati ići u kino po kiši.
9. Onaj kreten koji plješće na kraju filma
Misli da je u kazalištu i ne shvaća da ga, za razliku od kazališta, glumci ovdje ne čuju. Nisu tamo.
P.S. Tog tipa mrze i u kazalištu.
10. Kino više nije cool
Važno je znati da postoje jako dobri, čak i odlični filmovi, no nekako su kina postala manje cool. A svi žele biti u trendu pa film pogledaju kod kuće, a ne u 'bezveznom kinu'.