Zauvijek promijenjena pravila veza i prekida

Vlastiti Facebook profil Leslie je provjerila kasno navečer i otkrila da je iznenada single.

25.7.2010.
21:14
VOYO logo

Nakon što je promijenio vlastiti Facebook profil, također je promijenio i njezin te više nisu smatrani parom. Njihovi prijatelji doznali su vijest prije nje. Danas postoji mnogo više načina kako prekinuti vezu - javno i privatno - a mnogi su od njih virtualni.

arti-201007210714006Leslie je bila jedna od 72 osobe koje je Ilana Gershon, docent na Odsjeku za komunikaciju i kulturu na Indiana Universityju Bloomington, iscrpno intervjuirala za potrebe svoje najnovije knjige Prekid 2.0: Raskid preko novih medija (Cornell University Press). Istraživala je načine na koje se ljudi koriste novim medijima u međusobnim prekidima te načini na koje novi mediji - osmišljeni za stvaranje veza - dovode do raznih problema kada ih koristite prilikom prekida, piše portal znanost.com.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Jedini ljudi koje sam intervjuirala, a koji su smatrali da je prekid licem u lice manje idealan bili su upravo oni koji su inicirali prekid, umjesto da su bili žrtvama prekida. Najviše od svega iznenadila me činjenica što se telefonski prekid smatra daleko prihvatljivijim no što je to bio slučaj prije 15 ili 20 godina. Upravo stoga što su vam dostupne različite mogućnosti za okončanje odnosa - SMS poruke, chat, Facebook, e-mail, Twitter - pravi, istinski razgovor, čak i ako se ne odvija licem u lice, mnogi smatraju sasvim prihvatljivim", kaže Gershon.

arti-201007050479006Priče koje je Gershon čula daleko su sofisticiranije od jednostavnog "SMS-ao mi je da me ostavlja" ili "javila mi je e-mailom." Ljudi koje je intervjuirala često su se koristili najraznovrsnijim medijima, različitim oblicima novih medija kako bi shvatili razloge prekida pa čak i kako bi nastavili pratiti ljubavne avanture svojih bivših partnera online. Kazala je da se razne stvari mogu naučiti iz najraznovrsnijih oblika komunikacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na primjer, muškarac u tridesetima kojega je bila intervjuirala doznao je putem maila, sastavljenog u dvije rečenice, da njegova žena želi razvod, dok je bio na poslovnom putu. Ona je u međuvremenu ispraznila njihove zajedničke bankovne račune, a on po povratku nije imao gdje prespavati. Zatim je nastavila slati mu mailove na njegov poslovni e-mail izbjegavajući izravan razgovor. Ignorirala je sve njegove poruke koje je slao na njezin osobni mail.

"Počeo je obraćati posebnu pozornost na račun e-pošte s kojega su poruke stizale na njegov račun. Pokušao je shvatiti što se događa. Shvatio je da je nastojala eksperimentirati s različitim virtualnim profilima na internetu. Na vlastitom Facebook profilu nastojala je ponašati se kao sasvim druga osoba", prisjetila se Gershon, dodajući da je muškarac djelomično i pomoću tehnologije, shvatio da je druga osoba (s kojom ga je ona varala) bila s njezinog radnog mjesta.

Granice su bile jasne: njemu više nije bilo dopušteno kontaktirati je na njezin osobni mail ili dolaziti u kontakt s njom tijekom njezinog slobodnog vremena.

"U pričama o prekidima zanimljivo mi je to što one mogu biti poput pravoga trilera", kaže Gershon. Otkrila je da su neki ljudi shvatili s kime se njihov bivši partner/partnerica viđaju provjeravajući njihove podatke iz Netflix zajednice te uspoređujući ih s filmovima koje je njihov potencijalni novi partner naveo kao omiljene na zajedničkim Facebook profilima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također je utvrdila i mnoge tragove "Facebook špijuniranja" i pretraživanje Googlea – od strane pripadnika obaju spolova koji su iskusili propalu vezu – ne bi li uspjeli dokučiti što "o svemu misle njihovi bivši partneri, kao i razvoj događaja nakon prekida."

Gershon je čitavo poglavlje knjige posvetila je značenju komuniciranja u javnosti i mogućim razlikama koje razvoj i uporaba novih tehnologija sa sobom nose, piše portal znanost.com.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201007210714006 arti-201007050479006 arti-201007080352006 arti-201007070215006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo