Privatni tračerski portal Gawker u tehnološkom je blogu Valleywag ponudio od 10.000 do 100.000 dolara onome tko portalu omogući da, prije ostalih, a svakako prije 27. siječnja kada bi Apple trebao predstaviti svoj novi iSlate, razotkrije famozno Appleovo pločasto računalo, piše Večernji list.
Gawker nudi 10 tisuća dolara za vjerodostojnu fotografiju uređaja, 20 tisuća dolara za video s uređajem na kojemu se nešto radi, 50 tisuća za fotografiju ili video samoga Stevea Jobsa za iSlateom te 100 tisuća dolara za jednosatnu prigodu da se uredništvo njime poigra.
Apple je od "hipijevske" tvrtke, koja je još 1984. Macintosh predstavila sloganom da 1984. godina neće biti kao "1984." silom prilika evoluirala u tvrtku koja se ponaša poput ozloglašenog Velikog brata. Zbog inovativnosti i dizajna koje nose njegovi proizvodi, a osobine noviteta su najstroža tajna do samoga trenutka objave, događa se čudan fenomen: medijska istraživanja, nagađanja, a potom i iščekivanja daju rezultat da se u glasilima o budućim objavama iz Applea naširoko raspreda, piše Večernjak.
Ali iznose koje Apple time uštedi na oglašavanju tvrtka barem u dvostrukom iznosu potroši na internu policiju i odvjetnike koji prijete onima za koje se na vrijeme dozna da žele objaviti njihovu poslovnu tajnu.arti-201001190201006
Gawkerova novcem poduprta tjeralica, međutim, prelila je čašu. Odvjetnici su odmah reagirali i upozorili portal koji se hrani razotkrivanjem od javnosti skrivenih činjenica da su pretjerali. Pravnim rječnikom: portal je "otvoreno pozivao zaposlene da prekrše ugovornu obvezu", ugovor o tajnosti koji ide sa svakim ugovorom o angažmanu za Apple.
Na tu nemoralnu ponudu nakostriješili su se i mnogi u samim medijima. Pitanje je je li njihov moralni stav iskren kada zastupaju stajalište "da ponuđeni novac navodi zaposlene u napast da učine što inače ne bi". Pitanje je samo mogu li ponuditi više. Kad bi mogli i kad bi im se to isplatilo, vjerojatno bi se stav moralne nadmoćnosti raspao, a ako bi time i zaradili, malo bi se tko osvrtao na to s koliko je moralnih kredita uspjeh postignut.
Mnogi zamjećuju da i najugledniji, poput The New York Timesa ili Washington Posta, do tajni dolaze nemoralnim ponudama, ali ih zbog toga nitko ne pribija na stup srama.
Možda samo zato jer iznose ne oglašavaju javno.