Dvije tisuce presirokih vlakova za 15 milijardi eura nije najgore

22.5.2014.
11:39
VOYO logo

Milenijski most Ovaj most preko Temze otvoren je u Londonu 2000. godine, no otvaranje je proslo burno. Naime, most se toliko ljuljao da se pjesacima vrtjelo, a nekima je cak i pozlilo. U popravak mosta ulozeno je 8 milijuna dolara, a inzenjeri su za nuspojave okrivili sinkronizaciju koraka pjesaka s kretnjama mosta.

Srusio ga vjetar Most u Tacomi (SAD) srusio se 1940. zbog naleta vjetra. Nesreca, koju neki nazivaju i 'najdramaticniji propust u izradi mostova', potaknulo je inzenjere da se vise usredotoce na zastitu mostova od naleta vjetra. Most je ponovno izgraden 1950.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Citigroup Center Prvih 9 katova ovog nebodera u New Yorku cine stupovi. 1978., svega godinu dana nakon otvaranja zgrade, student arhitekture upozorio je Williama LeMessuriera, glavnog arhitekta zgrade, da postoji velika vjerojatnost da zgrada popusti pod naletima vjetra. Zgrada je popravljana nocu, u tajnosti, a planirala se i evakuacija u slucaju nuzde jer se New Yorku priblizavao uragan koji je skrenuo u zadnji trenutak. Ovaj je skandal izbio u javnost 1995., skoro 20 godina kasnije, i sokirao javnost.

'Pretile' podmornice Nakon sto je Spanjolska ulozila 2,7 milijardi dolara u razvijanje hibridne podmornice koja ide na diesel i elektricnu energiju, otkrili su da prva izradena podmornica tezi 70 tona previse i da bi jednostavno potonula. Pogreska na podmornici teskoj 2.200 tona nastala je jer je netko u racunanju krivo oznacio decimalno mjesto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pravokutni prozori aviona Prva dva putnicka zrakoplova raspala su se u zraku 1954. zbog toga sto su prozori bili pravokutnog oblika pa je pritisak uzrokovao puknuce prozora. Zbog toga su zrakoplovi redizajnirani i imaju ovalne prozore.

Tonuci aerodrom Medunarodna zrakoplovna luka Kansai u Osaki (Japan) izgradena je na umjetnom otoku. Temelji su postavljeni u pijesak, sto je jedan od najvecih inzenjerskih propusta usporediv s biblijskim katastrofama. Aerodrom naime tone.

Kompjutorizirano obradivanje prtljage United Airlines je 2005. pokrenuo projekt automatiziranja obrade prtljage u zrakoplovnoj luci Denver. Odrzavanje sustava kosta oko milijun dolara godisnje, a cak niti nakon 10 godina sustav ne moze obraditi prtljagu s ostrim kutovima, dostavlja torbe na krivo mjestu, a neke jednostavno 'prozvace' i razbacuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo