Znanstvenici iz Središta za mapiranje mozga sa Kalifornijskog sveučilišta u Los Angelesu (UCLA) proveli su istraživanje među 32 tinejdžera u dobi između 13 i 18 godina. Dobrovoljcima je pokazano 148 fotografija na društvenoj mreži sličnoj Instagramu, uključujući i 40 njihovih fotografija.
Svaka od fotografija pokazivala je broj lajkova koji je navodno dobila od drugih sudionika. U stvari, taj su broj odredili znanstvenici, o čemu su sudionici obavješteni tek nakon što je istraživanje završilo.
"Kada bi tinejdžeri vidjeli vlastitu fotografiju s velikim brojem lajkova, primjetili bi aktivnosti širom raznih područja mozga", rekla je vodeća autorica Lauren Sherman.
Tinejdžerska povodljivost
"Pokazali bi istu fotografiju s puno lajkova polovici tinejdžera, a drugoj polovici tu istu fotografiju s jako malo lajkova."
Posebno je aktivno bilo područje zvano nucleus accubens, koji je dio mozga zaduženog za nagrađivanje. Pretpostavlja se kako je taj dio mozga posebno osjetljiv tijekom adolescencije.
Studija je pokazala i kako je veća vjerojatnost da će sudionici lajkati fotografiju ako je već dobila puno lajkova.
"Tinejdžeri reagiraju različito na informacije kada vjeruju da ih odobrava puno ili malo njihovih vršnjaka, čak i ako su ti vršnjaci stranci", dodala je Sherman.