Profesor psihologije James Cutting i njegov tim s Cornell University u Itacci (New York), analizirali su 150 visokobudžetnih hollywoodskih filmova i otkrili da duljine snimaka u novijim filmovima slijede isti matematički uzorak koji slijedi ljudski raspon pažnje, piše portal znanost.com.
Uzorak je derivirao znanstvenik s University of Texas u Austinu 1990-ih godina. Proučavao je raspon pažnje subjekata izvodeći stotine eksperimenata. Tim je onda pretvorio mjerenja njihovog raspona pažnje u valne oblike koristeći matematičku tehniku znanu kao Furierov transformat.
Otkrili su da se magnituda valova povećava kako se frekvencija smanjuje, uzorak koji se zove ružičasti šum ili 1/f fluktuacija, što znači da se rasponi pažnje istih duljina pojavljuju u pravilnim intervalima. Isti uzorak je otkrio Benoit Mandelbrot (teoretičar kaosa) u godišnjim poplavnim razinama rijeke Nil, a i drugi su ga uočili kod zračnih turbulencija i u glazbi.
Cutting je došao do svog otkrića mjerenjem duljine svakog snimka u 150 komedija, drama i akcijskih filmova pretvarajući ih u valove za svaki film posebno. Otkrio je da što su filmovi bili noviji, više je bilo vjerojatno da će poštivati 1/f fluktuaciju i to se nije odnosilo samo na akcijske filmove. Cutting je ustvrdio da je vrlo važno što se snimci sličnih duljina pojavljuju u pravilnim uzorcima kroz cijeli film.
Cutting vjeruje kako poštivanje 1/f zakona čini filmove "rezonantnim s ritmom ljudskog raspona pažnje" i to ih čini zanimljivijima. Filmovi koji su montirani na ovaj način naginju uspjehu te će se način snimanja i montiranja vrlo vjerojatno kopirati. Filmovi Cuttingova najdražeg žanra, film noir, opećnito ne slijede 1/f zakon te im dužina snimaka varira. Nasuprot tome The Empire Strikes Back (1980) i blockbuster iz 2005. Star Wars III (za koji Cutting kaže da je naprosto užasan) kruto slijede 1/f.
Znanstvenici su iz svega zaključili da će filmaši u sljedećih nekoliko desetljeća više poštivati 1/f zakon da bi potaknuli angažman publike, piše portal znanost.com.