"Facebook je mrtav i pokopan" za starije tinejdžere, zaključak je jedne opsežne europske studije koja je otkrila kako mladi te dobi "sele" na Twitter, Instagram, WhatsApp i Snapchat, piše britanski Guardian.
Global Social Media Impact Study je proučavala korištenje Facebooka kod tinejdžera u dobi od 16 do 18 godina, te je otkrila da se oni sele na alternativne društvene mreže jer su Facebook "preplavili" njihovi roditelij i stariji korisnici.
"Korištenje Facebooka nije samo u opadanju, ta je društvena mreža praktički mrtva i pokopana“, napisao je Daniel Miller, glavni antropolog u timu znanstvenika koji su proveli istraživanje, inače profesor na londonskom University College.
"Mlade je sram da ih se uopće povezuje s Facebookom. Dok su se nekad roditelji brinuli o tome da im djeca otvaraju profile na Facebooku, danas djeca govore da ih obitelij tjeraju da ostanu na Fejsu i postaju o svojim životima."
Facebook više nije cool
Istraživanje je pokazalo da tinejdžere nije briga što su alternativne mreže manje sofisticirane ili što imaju manje funkcionalnosti, a zabrinjava i da ih uopće ne brine kako se njihovi privatni podaci koriste – bilo u komercijalne svrhe, bilo da ih prikupljaju sigurnosne službe. "Čini se da mlade s Facebooka tjera strah od onog trenutka kada će ugledati zahtjev za prijateljstvom od svoje mame", piše Miller. "Mladima je važan odnos i status koji imaju među vršnjacima i Facebook jednostavno više nije cool", dodaje.
Zanimljiv nalaz istraživanja provedenog u Italiji jest i da se korisnici na mrežama pokušavaju prikazati onakvima kakvi misle da društvo od njih očekuju da budu, što za posljedicu ima da društvene mreže ne pridonose promjenama u društvu, u poimanju individualnosti i veza u društvu, već kao konzervativna sila koja ojačava konvencionalne društvene odnose.