'Facebook je za njih mrtav'

28.12.2013.
11:02
VOYO logo

"Facebook je mrtav i pokopan" za starije tinejdžere, zaključak je jedne opsežne europske studije koja je otkrila kako mladi te dobi "sele" na Twitter, Instagram, WhatsApp i Snapchat, piše britanski Guardian.

Global Social Media Impact Study je proučavala korištenje Facebooka kod tinejdžera u dobi od 16 do 18 godina, te je otkrila da se oni sele na alternativne društvene mreže jer su Facebook "preplavili" njihovi roditelij i stariji korisnici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Korištenje Facebooka nije samo u opadanju, ta je društvena mreža praktički mrtva i pokopana“, napisao je Daniel Miller, glavni antropolog u timu znanstvenika koji su proveli istraživanje, inače profesor na londonskom University College.

"Mlade je sram da ih se uopće povezuje s Facebookom. Dok su se nekad roditelji brinuli o tome da im djeca otvaraju profile na Facebooku, danas djeca govore da ih obitelij tjeraju da ostanu na Fejsu i postaju o svojim životima."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Facebook više nije cool

Istraživanje je pokazalo da tinejdžere nije briga što su alternativne mreže manje sofisticirane ili što imaju manje funkcionalnosti, a zabrinjava i da ih uopće ne brine kako se njihovi privatni podaci koriste – bilo u komercijalne svrhe, bilo da ih prikupljaju sigurnosne službe. "Čini se da mlade s Facebooka tjera strah od onog trenutka kada će ugledati zahtjev za prijateljstvom od svoje mame", piše Miller. "Mladima je važan odnos i status koji imaju među vršnjacima i Facebook jednostavno više nije cool", dodaje.

Zanimljiv nalaz istraživanja provedenog u Italiji jest i da se korisnici na mrežama pokušavaju prikazati onakvima kakvi misle da društvo od njih očekuju da budu, što za posljedicu ima da društvene mreže ne pridonose promjenama u društvu, u poimanju individualnosti i veza u društvu, već kao konzervativna sila koja ojačava konvencionalne društvene odnose.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo