Čelnici EU-a dogovorili su smanjenje emisija ugljičnog dioksida za 20 posto do 2020, a sastavni dio tog paketa mjera je i povećanje udjela biogoriva u gorivima za automobile na 10 posto. Europsku uniju sada brine utjecaj na okoliš, a kako piše Jutarnji list, o tome se trenutačno provode četiri istraživanja.
Naime, biogoriva poput biodizela iz soje mogu stvoriti četiri puta veće emisije štetnih plinova od standardnog dizela ili nafte, pokazao je dokument EU-a u čiji je posjed došla agencija Reuters.
Biodizel iz sjeverne Amerike dobiven iz soje neizravno oslobađa 339,9 kilograma ugljičnog dioksida po gigadžulu, što je četiri puta više od standardnog dizela, stoji u dokumentu EU-a, u aneksu koji je izbačen iz izvješća objavljenog u prosincu. Konvencionalni dizel oslobađa oko 85 kilograma.
Europska komisija tvrdi da nije zataškavala dokument već da je željela najprije napraviti dublju analizu.
U jednom od rijetkih hrvatskih proizvođača bidozela tvrtki Modibit iz Ozlja kažu da su iznenađeni ovakvim analizama. Tehnički direktor tvrtke Janko MošeJutarnjem je rekao da je čuo ovu informaciju, no da ne vjeruje u nju dok se službeno ne objave sva istraživanja.
"Zaista ne znam o čemu se radi, sva istraživanja koja smo mi radili za naš biodizel pokazuju da u njemu nema sumpora niti teških metala, tek nešto dušikovih spojeva. Mi radimo biodizel najvećim dijelom iz uljane repice i drugih kulutra, jer je soja postala preskupa", kaže Moše.
"Moguće je da se u tim istraživanjima pokazalo da ima više dušikovih spojeva zbog upotrebe pesticita, ali bi ipak htio sačekati da vidim jesu li ta istraživanja točna. Tvrtka Modibit trenutačno proizvodi 10.000 do 15.000 tona bidozela odnosno 70 tona po dana. Nismo u potpunosti iskoristili kapacitete", kaže Moše.
Prethodni članak:
arti-201004230027006