Znanstvenici predvođeni stručnjacima sa sveučilišta u Koelnu u ispitivanje su uključili 32 vozača, uključujući one prekaljene, ali i neiskusne. Sudionici su sjeli za simulator vožnje i vozili po zadanoj ruti sve dok je nisu upoznali kao onu kojom se koriste svakodnevno. Pritom su znanstvenici vozačima mjerili moždanu aktivnost.
U svim se slučajevima pokazalo da su vozači, neovisno o iskustvu, iskazali najmanje koncentracije i najsporije reakcije na dionicama koje su najbolje poznavali. "Situacija se može usporediti s onom kada autopilot preuzme upravljanje letom", rekla je Elke Gizewski sa sveučilišta u Essenu.
Ta situacija može biti potencijalno vrlo opasna za smjenske radnike koji istim putem voze u rano ujutro ili na kraju dana kada su najumorniji.
"Ako se dogodi nešto nepredviđeno, imamo plodno tlo za nesreću", dodao je profesor sa sveučilišta u Koelnu Andre Bresges.