Riječ je o spremniku vodika iz kojeg će se, kada budu u široj primjeni, moći napajati strujom vikendice ili telekomunikacijske bazne stanice na područjima bez elektromreže, objavio je HTV.
Do šire primjene tek za deset godina
Jednostavnije rečeno, spajanjem na jedan takav 'energetski' spremnik ili pametnu kutiju, objekti u zabačenim područjima ili na udaljenim otocima moći će biti energetski neovisni o električnoj mreži. Međutim, kažu stručnjaci koji su radili na projektu, do šire primjene proći će desetak godina, a zasad će se njime koristiti samo teleoperateri za napajanje svojih baznih stanica.
Nedavno okončani višemilijunski projekt FESB-a i industrijskog mu partnera, zagrebačkog Končara, financirao je Europski fond za regionalni razvoj
Tim pod vodstvom dr. Frane Barbira, vodećeg domaćeg stručnjaka za obnovljive izvore energije, već radi i na novom projektu. Ispituju, naime, trajnost gorivnih članaka za autobuse na vodik.
Revolucija počela u autoindustriji
Sam barbir ističe kako se autobusi na vodik neće pojaviti tako skoro jer se još ispituje trajnost gorivnih članaka. Vjerojatnije je, kaže, da će to započeti u autoindustriji, te navodi primjer Toyote koja od prošle godine proizvodi komercijalno vozilo na vodik, koji ima gorivne članke i koje je po karakteristikama konkurencija znanom električnom vozilu Tesli.
"Autoindustrija razvija oba modela. Ovi drugi (električni) su primjenjiviji u gradskoj vožnji, dok su za duge staze to automobili s gorivnim članicima", kaže Barbir.
A na pitanje može li vodikova tehnologija zamijeniti naftu, on odgovara kako vodik u sprezi s obnovljivim izvorima energije to može učiniti, ali da za takvo što treba 40-50 godina pod uvjetom da ta tranzicija počne već danas, piše HRT.