Rušila su se brda, spajali neravni krajolici - 5 godina radnici
su se mučili da bi automobili mogli autocestom dojuriti do
Ploča.
"Kompletna dionica je koncipirana na nasipu i usjeku, ogromni su
zemljani radovi bili i dionica je izuzetno zahtjevna", kazao je
Ante Filipović iz Hrvatskih autocesta.
16 kilometara sazidano je 7 vijadukata, 2 nadvožnjaka, 2
podvožnjaka i 4 tunela. Cijena najskuplja dosad - 1,7 milijarde
kuna. Svečanog otvaranja nije bilo, ministar je dionicu
samo pustio u promet i darovao pet prvih putnika ENC uređajima.
No Dubrovčani će čekati do daljnjega.
"Hrvatska više neće graditi autoceste vlastitim novcima U
trenutku kada ponovno sukladno prometnim politikama EU bude
pogodno i bude moguće da nam oni sufinanciraju autoceste mi
ćemo dalje graditi autoceste", kazao je ministar Hajdaš
Dončić.
Tek kad Crna Gora i BiH budu članice Europske unije mogli bi
razmišljati daljnjoj gradnji - poručuje dekan Prometnog
fakulteta.
"Dok se to sve skupa ne posloži mislim da neće biti moguće s
obzirom na stanje u hrvatskom društvu, a i na objektivne
transportne potrebe, graditi nešto", smatra dekan Fakulteta
prometa Ivan Dadić.
A istodobno s otvorenjem odvijala su se dva prosvjeda. Prvi u
blizini novog izlaza Karamatići gdje su mještani okolnih sela
nezadovoljni jer stanuju 50-ak metara od autoceste, a da bi joj
pristupili moraju voziti do 30-ak kilometara udaljenih Ploča.
Ljuti su i jer nitko iz njihova kraja nije zaposlen na naplati i
održavanju autoceste.
To muči i Vrgorčane koji su se okupili na naplatnim kućicama
Vrgorac nezadovoljni jer HAC ONC namjerava preraspodjeliti
djelatnike iz drugih krajeva Hrvatske, a ne zapošljavati
nove.
Prosvjedni paraglajder ipak nije uspio poletjeti, ali njegovu su
poruku čuli i čelnici HAC-a koji odgovaraju - nećemo zaboraviti
na lokalno stanovništvo.
Nove radnike plaćat će novi šef. Ukupno 1289 kilometara autocesta
u posljedjih 10 godina koštale su nas gotovo 40 milijardi kuna,
procjenjuje se da bi se u koncesiju dale za 25 milijardi kuna.
U sjeni prosvjeda nezadovoljnih građana, u promet je puštena nova dionica Dalmatine od Vrgorca do Ploča. Uzduž 16 kilometara izgrađeno je sedam vijadukata, dva nadvožnjaka, dva podvožnjaka i četiri tunela. Time je završena izgradnja autoceste A1, koja je po prvotnim planovima trebala doći do Dubrovnika.