Zapadna Europa: Najviše se traže 'pametni telefoni' i tableti

Rezultati GfK Temax za Zapadnu Europu u prvom kvartalu ove godine pokazuju pozitivna kretanja - premda se radi o malom rastu od svega 0,4% u odnosu na isto prethodno razdoblje.

11.7.2011.
17:12
VOYO logo

Ovaj rast potrošnje različito se odražava u pojedinim zemljama s iznimkom Grčke i Španjolske gdje se bilježi dvoznamenkasti pad. Općenito najveći je rast kod IT sektora i to čak 7,8%.

Mali kućanski aparati rasli su po stopi od 4,1% a srednji su imali povećanje od 1,1%. Ostali sektori pokazuju negativne trendove.

Foto tržište registrira pad od 1,9%, uredski uređaji i potrošni materijali padaju za 2,5% a telekomunikacije za 3,7%. Najveći je pad kod potrošačke elektronike od čak 5,8%.

Što se tiče informacijske tehnologije, vrijednosno rast iznosi 7,6%. Tržišta Njemačke, Švedske, Austrija i Nizozemske imaju dvoznamenkasti rast, a slijede ih Francuska, V. Britanija, Italija – svaka s jednoznamenkastim rastom. Belgija i Španjolska imaju mali pad a Portugal i Grčka značajan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj sektor prvenstveno profitira zbog poslovne politike zamjene stare generacije ovih uređaja. Trend općeg ekonomskog rasta također traži bolje IT uređaje i efikasnije radno okruženje. Sadašnji nositelji rasta zbog zamjene novim generacijama uređaja u Austriji, Njemačkoj i Nizozemskoj kraćeg su daha jer se s krajem godine očekuje zadovoljenje tih potreba. Istovremeno, pozitivna kretanja se ne može očekivati u Španjolskoj, Portugalu i Grčkoj.

Kod građanstva je pobjednik tablet. Fascinacija potrošača s tim proizvodom dovela je do vrijednosnog rasta prodaje. Tableti za sada ne ugrožavaju prijenosna računala ali potražnja za PC se smanjuje i približava se točki saturacije. Načini korištenja nove tehnologije smanjuju i potražnju za manjim „netbook“ uređajima a to se uskoro može dogoditi i s tablet PC-jima. „Touchscreens“ zamjenjuju miševe i tipkovnice a potrošači će imati programe u „app“ formatu umjesto konvencionalnih softvera. Fokus se širi na zabavu. Ovi će se trendovi nastaviti i GfK predviđa daljnji rast ovog segmenta između 3 i 5% do kraja godine.

U segmentu telekomunikacija zabilježen je pad prodaje od 3,7% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Raste potražnja za pametnim telefonima (uređajima s otvorenim operativnim sistemima). Četiri od deset prodanih telefona u Zapadnoj Europi otpada na pametne telefone a najviše su zastupljeni oni u srednjoj kategoriji cijene (ispod 150 eura).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U segmentu proizvoda kućnih kina, zabilježen je pad od 5,8% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pozitivna kretanja postoje jedino u Belgiji i Francuskoj ali zato Grčka, Španjolska, Nizozemska bilježe dvoznamenkasti pad. Manji pozitivni pomaci su u prodaji televizora, zbog promjena na digitalnu televiziju, ali ne očekuje se neki rast u ovoj godini (jer nema velikoj nogometnog natjecanja koje je generator kupnje novih televizora).

Manji rast je registriran u prodaji Blu-ray segmenta, kod 3D i izrazito velikih ekrana, te posebno kućnih kina. No u ovom segmentu očekuju se uskoro pozitivni trendovi zbog integracije TV-a i interneta. Ekran u dnevnoj sobi uskoro će biti platforma za Yutube, Skype i slične servise koji su do sada bili vezani jedino uz kompjutor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
PRIJETNJA 'MRAKOM' IZ SVEMIRA /

Trump zavrće ruku Ukrajini, Orban izgovorio zlosutne riječi: 'Ono što će od te zemlje ostati...'