Zagrebačka županija i ove godine sufinancira rad hitne pomoći na području županije sa četiri milijuna kuna vlastitih sredstava, te sa 1,1 milijun kuna sufinancira rad osam punktova posebnih dežurstava u sklopu Doma zdravlja Zagrebačke županije.
Time se želi osigurati ujednačena dostupnost hitne medicinske pomoći svim stanovnicima, priopćeno je u srijedu iz Županije.
S isplatom se kreće odmah, budući da iz Ministarstva zdravlja već više od dva mjeseca nema povratne informacije na zahtjev Županije za izmjenu i dopunu županijske mreže hitne medicine, sukladno potrebama stanovništva. Zato je Županija morala donijeti odluku o sufinanciranju iz vlastitih sredstava, u ukupnom iznosu od 5,1 milijun kuna za hitnu medicinu i dežurstva, navode iz Županije.
Naime, Zagrebačkoj županiji, temeljem Mreže hitne medicinske pomoći koju je donijelo Ministarstvo zdravlja, dodijeljeno je svega 30 T1 timova hitne medicine te dva dežurstva, čime je nemoguće osigurati ujednačenu dostupnost i kvalitetu ove zdravstvene djelatnosti za sve stanovnike, ističe se u priopćenju.
S obzirom da zahtjevi Županije za izmjenu mreže hitne medicine prema resornom Ministarstvu do sada nisu uvaženi, Zagrebačka županija sufinancirat će rad dodatnih 10 T1 timova hitne medicine.
Usporedbe radi, Velika Gorica sa 63.000 stanovnika ima svega pet T1 timova, a isti broj T1 timova imaju i Čazma sa 8.095 stanovnika i Prelog sa 7.840 stanovnika.
Ivanić-Grad, koji ima 27.946 stanovnika, uopće nema T1 tim, već samo ustrojeno dežurstvo, dok Čakovec, koji ima 27.227 stanovnika, ima 10 T1 timova, navodi se u priopćenju.
Osim rada hitne medicinske pomoći, Zagrebačka županija sufinancirat će sa 1,1 milijun kuna i rad dodatnih osam punktova posebnih dežurstava u sklopu ispostava Doma zdravlja Zagrebačke županije u Dugom Selu, Ivanić-Gradu, Jastrebarskom, Samoboru, Vrbovcu, Velikoj Gorici, Zaprešiću i Svetom Ivanu Zelini.
Ambulante posebnog dežurstva će raditi subotom od 15 do 20 sati te nedjeljom i blagdanom od 8 do 20 sati, čime će se znatno rasteretiti hitna medicinska služba.