DOMINANTNI LOGISTIČKI CENTRI /

Zagreb i Rijeka će postati prometna čvorišta Europe

Image
Foto: RTL

'Tako bi luka Rijeka i grad Zagreb postali dominantni logistički cargo centri u novoj prometnoj karti Europe', rekao je ministar Hajdaš-Dončić, koji u Bruxellesu sudjeluje na konferenciji na kojoj se raspravlja o izmjenama uredbe o europskoj prometnoj mreži i o financiranju europske prometne mreže.

28.11.2012.
16:12
RTL
VOYO logo

Hrvatska će se zauzimati da se u osnovnu mrežu europskih koridora, koji će imati prioritet u financiranju iz europskih fondova, uključe željeznički pravci Vb - Rijeka-Zagreb-Botovo, pravac na koridoru X od Bregane do granice sa Srbijom te pravac Xa - Zagreb-Krapina-Graz, izjavio je u srijedu u Bruxellesu hrvatski ministar prometa, pomorstva i infrastrukture SinišaHajdaš-Dončić.

"Tako bi luka Rijeka i grad Zagreb postali dominantni logistički cargo centri u novoj prometnoj karti Europe", rekao je ministar Hajdaš-Dončić, koji u Bruxellesu sudjeluje na konferenciji na kojoj se raspravlja o izmjenama uredbe o europskoj prometnoj mreži i o financiranju europske prometne mreže.

"U interesu Republike Hrvatske također je i uključivanje u osnovnu mrežu i koridora na rijeci Dunav i njegovim pritokama. Također pokušavamo da na Jadransko-jonskom pravcu dio auto-ceste od Bosiljeva do Ploča, koji je već izgrađen te dalje od Ploča do granice s Crnom Gorom uključimo u prvo vrijeme bar u sveouhvatnu mrežu, a kasnije i u osnovnu mrežu", rekao je.

U razvoju Europske prometne mreže (TEN-T) razlikuje se sveoubhvatna mreža i osnovna mreža. Sveouhvatna mreža uključuje svu postojeću i planiranu infrastrukturu, a cilj njezina dovršetka je 2050. Osnovna mreža uključuje samo strateški najvažnije dijelove sveobvatne mreže i ima rok dovršetka do kraja 2030.

Ukupno na teritoriju Europske unije definirano je 10 koridora osnovne mreže, od kojih se Hrvatska može uključiti na tri Mediteranski, Baltičko-jadranski i koridor Strasbourg-Dunav.

Koridori osnovne mreže moraju uključivati najmanje tri vrste prijevoza, prolaziti kroz najmanje tri zemlje članice i imati dvije prekogranične dionice.

Stoga Hrvatska za uključivanje u osnovnu mrežu treba suglasnost susjednih zemalja članica EU-a.

U pristupnim pregovorima u poglavlju Promet kao prioriteti od zajedničkog interesa za EU i Hrvatsku definirani su željeznička veza na koridoru X te plovni put rijeke Dunav (koridor VII) s plovnim putem Save od Slavonskog Broda. Ti će prioriteti sigurno biti dio osnovne mreže i koridora osnovne mreže.

Hajdaš-Dončić ističe da su u tijeku intenzivni razgovori sa slovenskom stranom u vezi s uključivanjem koridora X i Xa u osnovnu mrežu. "Za koridor Xa već smo postigli dogovor s Austrijom i imamo potporu Češke", rekao je ministar dodajući da uskoro očekuje i suglasnost slovenske strane.

Hajdaš-Dončić je rekao da Hrvatska stavlja naglasak na željeznicu. Rekao je da je HŽ infrastruktura potpisala veliki broj ugovora za izradu projektne dokumentacije, posebice na riječkom pravcu i na koridoru X, koja treba biti dovršena do 2015., tako da se od 2015. do 2019. očekuju najveće investicije u hrvatske željeznice od kada postoje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo