DOMINANTNI LOGISTIČKI CENTRI /

Zagreb i Rijeka će postati prometna čvorišta Europe

Image
Foto: RTL

'Tako bi luka Rijeka i grad Zagreb postali dominantni logistički cargo centri u novoj prometnoj karti Europe', rekao je ministar Hajdaš-Dončić, koji u Bruxellesu sudjeluje na konferenciji na kojoj se raspravlja o izmjenama uredbe o europskoj prometnoj mreži i o financiranju europske prometne mreže.

28.11.2012.
16:12
RTL
VOYO logo

Hrvatska će se zauzimati da se u osnovnu mrežu europskih koridora, koji će imati prioritet u financiranju iz europskih fondova, uključe željeznički pravci Vb - Rijeka-Zagreb-Botovo, pravac na koridoru X od Bregane do granice sa Srbijom te pravac Xa - Zagreb-Krapina-Graz, izjavio je u srijedu u Bruxellesu hrvatski ministar prometa, pomorstva i infrastrukture SinišaHajdaš-Dončić.

"Tako bi luka Rijeka i grad Zagreb postali dominantni logistički cargo centri u novoj prometnoj karti Europe", rekao je ministar Hajdaš-Dončić, koji u Bruxellesu sudjeluje na konferenciji na kojoj se raspravlja o izmjenama uredbe o europskoj prometnoj mreži i o financiranju europske prometne mreže.

"U interesu Republike Hrvatske također je i uključivanje u osnovnu mrežu i koridora na rijeci Dunav i njegovim pritokama. Također pokušavamo da na Jadransko-jonskom pravcu dio auto-ceste od Bosiljeva do Ploča, koji je već izgrađen te dalje od Ploča do granice s Crnom Gorom uključimo u prvo vrijeme bar u sveouhvatnu mrežu, a kasnije i u osnovnu mrežu", rekao je.

U razvoju Europske prometne mreže (TEN-T) razlikuje se sveoubhvatna mreža i osnovna mreža. Sveouhvatna mreža uključuje svu postojeću i planiranu infrastrukturu, a cilj njezina dovršetka je 2050. Osnovna mreža uključuje samo strateški najvažnije dijelove sveobvatne mreže i ima rok dovršetka do kraja 2030.

Ukupno na teritoriju Europske unije definirano je 10 koridora osnovne mreže, od kojih se Hrvatska može uključiti na tri Mediteranski, Baltičko-jadranski i koridor Strasbourg-Dunav.

Koridori osnovne mreže moraju uključivati najmanje tri vrste prijevoza, prolaziti kroz najmanje tri zemlje članice i imati dvije prekogranične dionice.

Stoga Hrvatska za uključivanje u osnovnu mrežu treba suglasnost susjednih zemalja članica EU-a.

U pristupnim pregovorima u poglavlju Promet kao prioriteti od zajedničkog interesa za EU i Hrvatsku definirani su željeznička veza na koridoru X te plovni put rijeke Dunav (koridor VII) s plovnim putem Save od Slavonskog Broda. Ti će prioriteti sigurno biti dio osnovne mreže i koridora osnovne mreže.

Hajdaš-Dončić ističe da su u tijeku intenzivni razgovori sa slovenskom stranom u vezi s uključivanjem koridora X i Xa u osnovnu mrežu. "Za koridor Xa već smo postigli dogovor s Austrijom i imamo potporu Češke", rekao je ministar dodajući da uskoro očekuje i suglasnost slovenske strane.

Hajdaš-Dončić je rekao da Hrvatska stavlja naglasak na željeznicu. Rekao je da je HŽ infrastruktura potpisala veliki broj ugovora za izradu projektne dokumentacije, posebice na riječkom pravcu i na koridoru X, koja treba biti dovršena do 2015., tako da se od 2015. do 2019. očekuju najveće investicije u hrvatske željeznice od kada postoje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
direkt
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike